Ötven éve jelent meg a Volkswagen középkategóriás autója, és a Passat a márka legkeresettebb típusai közé lépett elő. Mégis a most bemutatkozó, minden eddiginél nagyobb, és csak kombiként kapható kilencedik generációja lesz az utolsó, amit belsőégésű motorral szerelnek.
Hagyományos középkategóriás modellből egyre kevesebbet találunk az újautó-piacon, nincs már Ford Mondeo és Opel Insignia, de a Volkswagen még bizalmat adott a Passatnak, és elkészítette a kilencedik generációját. Nem véletlen, hogy szinte egyszerre mutatkozik be az új Škoda Superbbel, hiszen a két modell minden eddiginél közelebbi rokonságban áll egymással, és ez már a csakis kombiként készülő új Passat méretein is látszik.
Nagyobb és tágasabb
Sosem tartottuk kicsinek, de az új Passat jóval nagyobb lett az elődjénél. A hossza 14 centiméterrel 4,92 méteresre nőtt, ebből a tengelytávolság öt centivel lett nagyobb, ezért minden eddiginél tágasabb utastérre számíthatunk. A csomagtartó alapesetben 690 literes (40 literrel tágasabb a korábbi modellnél), és a hátsó ülések ledöntése után 1920 literesre (az elődjénél 140 literrel nagyobbra) bővíthető, ami alighanem új rekordnak számít a kombik között.
Ha eddig az Arteont tartottad a legszebb Volkswagennek, akkor ezen a véleményeden valószínűleg az új Passat megjelenése után sem fogsz változtatni.
A kilencedik generációja a leginkább talán egy nagyra nőtt Golfra hasonlít, mindenesetre az íveltebb fényszórók alatt szinte mosolygós a légbeömlője, az elmaradhatatlan fénycsíkkal összekötött hátsó lámpái pedig a Passat elektromos megfelelőjének számító ID.7-esére emlékeztetnek.
Belső tere átmenetet jelent a korábbi Volkswagenek ergonómiája és az elektromos ID-modellek futurizmusa közt. Például itt még mind a négy ablakemelőnek saját kapcsolója van, és az ismerős kormánykeréken sem érintőgombok vannak, de a klímaberendezést már a középen kiemelkedő, 12,9 vagy 15 colos méretben választható érintőképernyőn kell kezelni. Az ID.7-hez hasonlóan ezt is továbbfejlesztették, hogy gyorsabb és könnyebben használható legyen.
Kétféle plug-in hibrid
Motorkínálata benzines és dízel, mild hibrid és plug-in hibrid változatokat is tartalmaz, de kézi váltós modell már nincs, a DSG a szériafelszerelés része. A választék az 1.5 eTSI-vel indul, 150 lóerővel és 48 voltos mild hibrid rendszerrel, míg a 2.0 TSI két változatban, 204 és 265 lóerővel érhető el. A 2.0 TDI három teljesítményszinttel, 122, 150 és 193 lóerővel kapható, a legerősebb benzines és dízelmodell esetén a 4Motion összkerékhajtás is széria.
Kétféle plug-in hibridet is kínál az új Passathoz a Volkswagen. A továbbfejlesztett rendszer alapját már nem az 1,4 literes, hanem az 1,5 literes benzinmotor adja, 150 és 177 lóerővel, a kombinált teljesítmény 204 és 272 lóerő lehet. Az akkumulátor méretét 19,7 kilowattórára növelték, ami akár 100 kilométeres elektromos hatótávot is lehetővé tesz, és még érdekesebb, hogy a 11 kilowattórás váltóáramú töltés mellett 50 kilowattórás villámtöltésre is lehetőség van.
Elegance és R-Line
Négyféle felszereltségi szintben lesz választható az új Passat Variant, és már az alapmodellben is széria a LED-es fényszóró, az automata klíma, az okostelefon-tükrözés, az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a sávtartó, a tolatókamera és a táblafelismerő rendszerek. A váltókar a középkonzolról a kormányoszlopra költözött, a helyén tágas pakolórekeszt alakítottak ki, az ajtóból esernyőt lehet kihúzni, a négy USB-C csatlakozón 45 wattal tölthetők a telefonok.
Business változatát a krómozott díszlécekről és az ezüstszínű tetősínről lehet felismerni, az elektromosan állítható, masszázsfunkciós üléseket mikroszálas kárpittal vonták be, széria a háromzónás klíma, a részben önvezető és a pakoló asszisztens is. A csúcsmodell az Elegance és az R-Line, amihez már mátrixfényszóró, kulcsnélküli rendszer, elektromos csomagtérajtó és távfényasszisztens jár alapáron.
Az új Passatot elsőként a szeptember eleji müncheni autószalonon lehet megnézni élőben, a pozsonyi gyárban készülő autó 2024 első negyedévében kerül a szalonokba. Ötven év alatt több mint 34 millió példány kelt el a Passatból, ezzel a Golf után a Volkswagen második legnépszerűbb modelljének számít, a Bogarat is megelőzve, és a most bemutatott kilencedik generációja lesz az utolsó, amit belsőégésű motorral szerelnek.
Ez is érdekelhet: