A hamarosan bemutatkozó új Tiguan lesz az egyik utolsó Volkswagen, amit még benzines és dízelmotorral is lehet kapni, de a paramétereit nézve plug-in hibridként lesz igazán érdekes az autó.
2007-ben jelent meg a Tiguan első generációja, és a közepes méretű szabadidő-autót annyira eltalálta a Volkswagen, hogy rövidesen a márka egyik legnépszerűbb típusává, és a kategória egyik legkelendőbb modelljévé lépett elő. 2016-ban bemutatott második generációjával együtt már jóval több, mint hatmilliót gyártottak belőle, és most itt az ideje, hogy megismerjük a Tiguan következő, harmadik szériáját.
Az új Tiguan bemutatója már a küszöbön van, és mint ahogyan újabban lenni szokott a Volkswagennél, addig is mutattak néhány álcázott képet, és elárultak egy pár fontosabb részletet az autóról. Úgy tűnik, hogy nem változtatnak a bevált recepten Wolfsburgban, az új Tiguan ugyanis körülbelül ugyanakkora lesz, mint az elődje. A hossza három centivel 4,55 méteresre nő, a többi mérete nagyjából változatlan marad.
Az álcázás ellenére is látszik, hogy a dizájnja sem tér el nagyon a jelenlegitől, de a részleteket az új elektromos ID-modellek ihlették.
Ugyanezt mondhatjuk el a belső térről is, ahol 10,25 colos kijelző mutatja a műszereket, középre pedig alapból 12,9 colos, de felárért akár 15 colos érintőképernyő is kerülhet. A váltókar a kormányoszlopra költözött, a helyét az üzemmódok közt váltó tárcsa foglalja el az első ülések között.
A felszereltségét nézve elmondhatjuk, hogy az első ülések nemcsak masszázsfunkciósak, de szellőztethetők is lesznek, a csomagtartó pedig az elődjénél 33 literrel több, 648 liternyi poggyászt képes elnyelni. A Volkswagennél különösen büszkék a továbbfejlesztett adaptív futóműre, valamint a LED-es mátrixfényszóróra, ami a megújult Touaregben jelent meg, és ami fényszórónként 19 200 diódával visz fényt az éjszakába.
Azt már korábban elárulta a Volkswagen, hogy a hamarosan érkező új Passat mellett a Tiguan lesz az egyik utolsó modellje, amit még belsőégésű motoros változatban is kínálnak. A választék hagyományos benzines és dízelmotorokat is tartalmaz, például a 150 lóerős 2.0 TDI-t,
a legérdekesebbek azonban a megújult plug-in hibridek lesznek, amiből egyenesen többfélét is készítettek a Volkswagennél.
Az új Tiguan eHybrid teljesítménye 204 és 272 lóerő lehet, hozzá egy újabb, Miller-ciklus szerint működő 1,5 literes turbós benzinmotort fejlesztettek. 22 kilowattórás akkumulátorával 90-120 kilométert is képes megtenni tisztán elektromosan, és most először egyenáramról is lehet tölteni, legfeljebb 50 kilowattal, amivel 25 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. A bemutatóját szeptemberre tervezi a Volkswagen.
Ez is érdekelhet: