A következő években még inkább rákapcsol az elektromos autókra a Volkswagen. A Passatnál is nagyobb ID.7 elsősorban a hatótávja, de a térkínálata és a kényelme miatt is érdekes lehet – az elsők között néztük meg a berlini bemutatóján.

Rendesen átalakul a Volkswagen kínálata a következő években. A jelenlegi Golfnak már nem lesz belsőégésű motoros utódja, a Passat következő generációja csakis kombiként készül majd, a limuzin helyét pedig egy olyan új modell veszi át, amivel tovább bővül az elektromos Volkswagenek kínálata. Az ID.7 ráadásul minden téren még feljebb teszi a mércét.

AZ ID.7 világpremierjének a berlini Motorwerk csarnoka adott otthont, de nemcsak itt leplezték le a Volkswagen elektromos autóját, hiszen párhuzamosan Kínában és az Egyesült Államokban is bemutatkozott

Minden a Volkswagen első eleve elektromosnak tervezett autójával, az ID.3-mal indult, aztán jött az ID.4 és a kupéformájú ID.5, majd a jópofa ID. Buzz. Pár hete az ID.2 előzetesével azt mutatták meg, hogy milyen belépőmodellre számíthatunk a következő években, most pedig itt a kínálat csúcsára szánt típus, ami meglepetésre nem egy újabb SUV, hanem egy jókora limuzin lett.

Az elektromos autók Passatja

Nem mi találtuk ki, a bemutatón is elhangzott, hogy az ID.7 az elektromos autók Passatja, és a méreteit nézve valóban csúcsmodellnek tekinthető. Pár centi híján öt méter hosszú és három méter a tengelytávja, ami azt jelenti, hogy 18 centivel hosszabb még a Passatnál is. Azzal szemben pedig nem lépcsőshátú, hanem ötajtós, méretes csomagtérrel és kellemesen tágas utastérrel.

A dizájnja talán nem olyan nagy meglepetés, hiszen az ID.3-mal elkezdett stílust folytatja az ID.7 is, nem maradnak el a süllyesztett kilincsek és a látványos fénycsíkok sem. Az már inkább érdekes, hogy

0,23-as légellenállási együtthatójával ez lesz a Volkswagen legjobb aerodinamikájú elektromos autója,

és ennek is óriási szerepe lesz a bámulatos hatótávjában.

A hatótávja nem kevés

Kétféle változatot kínálnak majd, és mind a kettőnek ígéretes a hatótávja. A Pro a 77 kilowattórás akkujával 615 kilométert tehet meg, a később érkező Pro S a 86 kilowattórás akkuval pedig már 700 kilométert is elmegy egy feltöltéssel, legalábbis a gyári értékek szerint. A töltés ideális esetben akár 200 kilowattal is mehet, amivel 25 perc alatt megvan a 80 százalék.

A hatékonysághoz az újonnan fejlesztett villanymotor is hozzájárul. A Volkswagen eddigi elektromos autóihoz képest 204-ről 286 lóerőre nőtt a teljesítménye, és 40 százalékkal jobb a hatékonysága. Az ID.7-ben a hátsó kerekeket hajtja a motor, de ez még nem minden: a berlini premieren már előrevetítették a sportos GTX változat érkezését, ami bizonyára két motorral összkerékmeghajtású lesz.

Prémium extrák és rengeteg tér

Nemcsak a méretei miatt kerülhet a kínálat csúcsára az ID.7, a belső tere ugyanis első pillantásra messze a legigényesebb, amit a Volkswagen elektromos autóiban láttunk. Kellemes tapintású anyagok, szép varrások, kényelmes ülések és rengeteg hely – ez az első benyomásunk az üléspróba után. A hátsó üléseken 190 centis magassággal is lehet terpeszkedni.

Extrák terén is feljebb lépett a Volkswagen, például a Porsche Taycan után itt is megjelent az a különleges üvegtető, amely gombnyomásra képes átlátszóból tejfehérre változni. Az első ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők, szárítófunkcióval és masszázsprogrammal, 14 hangszórós a Harman Kardon hifi, a szellőzőnyílásokat pedig elektromosan lehet a kívánt pozícióba állítani, akárcsak a Teslákban.

Okosabb asszisztensek, kevesebb hiba

A kritikákra válaszul a fedélzeti rendszert is átdolgozták. A korábbi ID-modellekhez képest megvilágították a hőmérséklet-állító érintőgombokat, a 15 colos kijelző alsó sávjában mindig ott a klíma kezelőfelülete, a felső peremére pedig gyorsgombok tehetők. A kormánykerék sokat kritizált érintőgombjai itt még kitartanak, de már meg vannak számlálva a napjaik.

A korábbi ID-modellekhez hasonlóan a jobb oldali bajuszkapcsoló helyére került az irányváltó karja, ezért a váltókar helyére jókora fedeles rekeszt tehettek
Sajnos ezek még ugyanazok a nehezen kezelhető érintőgombok, mint amit a Golfban és az ID-modellekben annyira nem kedvelünk, de a Volkswagen már elszánta magát a leváltásukra
A 15 colos kijelző már elég nagy ahhoz, hogy az alsó sávjában folyamatosan ott lehessen a klímaberendezés kezelőfelülete, és felülre is elfért egy sor gyorsgomb, amivel könnyebb lett a kezelése
A képernyő alatt a hőmérséklet és a hangerő csúszkája megmaradt, de fontos hiányosságot pótolt a Volkswagen azzal, hogy megvilágította, ezért éjszaka sem sötétben kell tapogatózni
Az ID.7 minőségérzete magasan a többi ID-modellé felett van, a különleges mintájú hangulatfény és a varrott puha burkolatok jó benyomást keltettek az első üléspróbán
Kiterjesztett valósággal működő head-up display vetít a szélvédőre, és a vezetési asszisztensek is tovább okosodtak.

Sávváltásra szinte önállóan képes az autó, feldolgozza a más hasonló autóktól érkező információkat, és 50 méteren a parkolási manővert is megjegyzi, utána képes egymaga kiállni, ezt pedig a kormánykerék mögött ülve, vagy az autó mellett állva okostelefon-alkalmazással is lehet távirányítani.

700 kilométeres hatótávja egyelőre hihetetlenül hangzik a nettó 86 kilowattórás akkuból, de a tesztek során majd meglátjuk, hogyan sikerült ezt elérnie a Volkswagennek
Az ID.7 nagy tengelytávja tágas lábteret, az ötödik ajtó pedig könnyen pakolható, praktikus csomagteret eredményez, ezért családi és üzleti autónak is ideális lehet ez a Volkswagen

A Volkswagen tervei szerint az ID.7 igazi világautó lesz, a kínai és amerikai piacra is készül, utóbbira az európaihoz hasonlóan a németországi üzemből kerül, onnan, ahol a jelenlegi Passatot is gyártják.

Képes lesz vajon a piacon is a Passat helyére lépni?

Az árát még megtippelni sem lehet, és a hatótáv próbája is hátravan, de nekünk eddig a márka legígéretesebb elektromos autójának tűnik.

Ez is érdekelhet:

Részleteiben újult meg a Volkswagen elektromos autója

Néhány hibáját kijavította a Volkswagen az ID.3-nak, de néhányat meghagyott.

Hippi helyett hipszter lett, de baromi jó a Volkswagen ID. Buzz

Egyszerre nagyon retró és nagyon modern a Volkswagen ID. Buzz. És ezért imádnivaló!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában