A következő években még inkább rákapcsol az elektromos autókra a Volkswagen. A Passatnál is nagyobb ID.7 elsősorban a hatótávja, de a térkínálata és a kényelme miatt is érdekes lehet – az elsők között néztük meg a berlini bemutatóján.
Rendesen átalakul a Volkswagen kínálata a következő években. A jelenlegi Golfnak már nem lesz belsőégésű motoros utódja, a Passat következő generációja csakis kombiként készül majd, a limuzin helyét pedig egy olyan új modell veszi át, amivel tovább bővül az elektromos Volkswagenek kínálata. Az ID.7 ráadásul minden téren még feljebb teszi a mércét.
Minden a Volkswagen első eleve elektromosnak tervezett autójával, az ID.3-mal indult, aztán jött az ID.4 és a kupéformájú ID.5, majd a jópofa ID. Buzz. Pár hete az ID.2 előzetesével azt mutatták meg, hogy milyen belépőmodellre számíthatunk a következő években, most pedig itt a kínálat csúcsára szánt típus, ami meglepetésre nem egy újabb SUV, hanem egy jókora limuzin lett.
Az elektromos autók Passatja
Nem mi találtuk ki, a bemutatón is elhangzott, hogy az ID.7 az elektromos autók Passatja, és a méreteit nézve valóban csúcsmodellnek tekinthető. Pár centi híján öt méter hosszú és három méter a tengelytávja, ami azt jelenti, hogy 18 centivel hosszabb még a Passatnál is. Azzal szemben pedig nem lépcsőshátú, hanem ötajtós, méretes csomagtérrel és kellemesen tágas utastérrel.
A dizájnja talán nem olyan nagy meglepetés, hiszen az ID.3-mal elkezdett stílust folytatja az ID.7 is, nem maradnak el a süllyesztett kilincsek és a látványos fénycsíkok sem. Az már inkább érdekes, hogy
0,23-as légellenállási együtthatójával ez lesz a Volkswagen legjobb aerodinamikájú elektromos autója,
és ennek is óriási szerepe lesz a bámulatos hatótávjában.
A hatótávja nem kevés
Kétféle változatot kínálnak majd, és mind a kettőnek ígéretes a hatótávja. A Pro a 77 kilowattórás akkujával 615 kilométert tehet meg, a később érkező Pro S a 86 kilowattórás akkuval pedig már 700 kilométert is elmegy egy feltöltéssel, legalábbis a gyári értékek szerint. A töltés ideális esetben akár 200 kilowattal is mehet, amivel 25 perc alatt megvan a 80 százalék.
A hatékonysághoz az újonnan fejlesztett villanymotor is hozzájárul. A Volkswagen eddigi elektromos autóihoz képest 204-ről 286 lóerőre nőtt a teljesítménye, és 40 százalékkal jobb a hatékonysága. Az ID.7-ben a hátsó kerekeket hajtja a motor, de ez még nem minden: a berlini premieren már előrevetítették a sportos GTX változat érkezését, ami bizonyára két motorral összkerékmeghajtású lesz.
Prémium extrák és rengeteg tér
Nemcsak a méretei miatt kerülhet a kínálat csúcsára az ID.7, a belső tere ugyanis első pillantásra messze a legigényesebb, amit a Volkswagen elektromos autóiban láttunk. Kellemes tapintású anyagok, szép varrások, kényelmes ülések és rengeteg hely – ez az első benyomásunk az üléspróba után. A hátsó üléseken 190 centis magassággal is lehet terpeszkedni.
Extrák terén is feljebb lépett a Volkswagen, például a Porsche Taycan után itt is megjelent az a különleges üvegtető, amely gombnyomásra képes átlátszóból tejfehérre változni. Az első ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők, szárítófunkcióval és masszázsprogrammal, 14 hangszórós a Harman Kardon hifi, a szellőzőnyílásokat pedig elektromosan lehet a kívánt pozícióba állítani, akárcsak a Teslákban.
Okosabb asszisztensek, kevesebb hiba
A kritikákra válaszul a fedélzeti rendszert is átdolgozták. A korábbi ID-modellekhez képest megvilágították a hőmérséklet-állító érintőgombokat, a 15 colos kijelző alsó sávjában mindig ott a klíma kezelőfelülete, a felső peremére pedig gyorsgombok tehetők. A kormánykerék sokat kritizált érintőgombjai itt még kitartanak, de már meg vannak számlálva a napjaik.
Kiterjesztett valósággal működő head-up display vetít a szélvédőre, és a vezetési asszisztensek is tovább okosodtak.
Sávváltásra szinte önállóan képes az autó, feldolgozza a más hasonló autóktól érkező információkat, és 50 méteren a parkolási manővert is megjegyzi, utána képes egymaga kiállni, ezt pedig a kormánykerék mögött ülve, vagy az autó mellett állva okostelefon-alkalmazással is lehet távirányítani.
A Volkswagen tervei szerint az ID.7 igazi világautó lesz, a kínai és amerikai piacra is készül, utóbbira az európaihoz hasonlóan a németországi üzemből kerül, onnan, ahol a jelenlegi Passatot is gyártják.
Képes lesz vajon a piacon is a Passat helyére lépni?
Az árát még megtippelni sem lehet, és a hatótáv próbája is hátravan, de nekünk eddig a márka legígéretesebb elektromos autójának tűnik.
Ez is érdekelhet: