A Volvo jövőjét megmutató tanulmányautóról írtunk már, de abban a korszakban nemcsak egy autó, hanem egy busz és egy teherautó koncepcióját is megálmodták a svéd márkánál. Nem teljesen ilyen buszokkal járunk ma, de ettől még érdekes a Volvo ECB.
Hosszú éveken át meghatározta a Volvo stílusát az a tanulmányautó, az Environmental Concept Car, amit 1992-ben mutattak be. Nem ez volt az egyetlen járműkoncepció, amivel a következő évtizedek közlekedését vizsgálták, hiszen a Volvo egy városi autóbuszt és egy teherautót is bemutatott, ami tele volt érdekes megoldásokkal.
Már a külsejével is érdekes a Volvo Environmental Concept Bus, hiszen a klasszikus hűtőrácsot idéző maszkjával és részben különálló sárvédőivel egyszerre retró és jövőbemutató volt 1995-ben.
A fülke formája azért is különleges, mert a sofőr középen foglalt helyet, így jobb rálátása volt a forgalomra, a visszapillantó tükröket már akkor kamerák helyettesítették.
Kétszer két ülés került egy sorba a Volvo városibusz-koncepcióján, amibe elöl és hátul is fel lehetett szállni. A 10,7 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,2 méter magas, alacsonypadlós autóbusznak hátsó szélvédője nem volt,
a teteje azonban rendkívül magas volt, ott kapott helyet a hibrid rendszer, ami érdekes megoldást nyújtott a városi közlekedésre.
Gázturbinával hajtotta a kerekeit a Volvo ECB, de ezzel töltötte az akkumulátort is, amiről városi forgalomban a kerekeket is tudta forgatni,
ezzel részben emissziómentesen közlekedhetett. Ha a gázturbina és a különleges formavilág nem is vált valóra, a Volvo a személyautók mellett az autóbuszok jövőjének formálásán is sokat dolgozott.
Az alumínium karosszériás busz teljesítményét 150 lóerőre becsülték. Az utastérben 80 utasnak jutott hely, ebből 33-an foglalhattak helyet az üléseken, amiből egy sorban négyet helyeztek el, és fejtámaszok is kerültek rájuk. A Volvo buszkoncepcióját, ami 1996-ban még a Clarkson előtti Top Gearben is szerepelt, jelenleg a göteborgi Volvo-múzeumban nézheted meg.
Ez is érdekelhet:


