A Volvo jövőjét megmutató tanulmányautóról írtunk már, de abban a korszakban nemcsak egy autó, hanem egy busz és egy teherautó koncepcióját is megálmodták a svéd márkánál. Nem teljesen ilyen buszokkal járunk ma, de ettől még érdekes a Volvo ECB.

Hosszú éveken át meghatározta a Volvo stílusát az a tanulmányautó, az Environmental Concept Car, amit 1992-ben mutattak be. Nem ez volt az egyetlen járműkoncepció, amivel a következő évtizedek közlekedését vizsgálták, hiszen a Volvo egy városi autóbuszt és egy teherautót is bemutatott, ami tele volt érdekes megoldásokkal.

Már a külsejével is érdekes a Volvo Environmental Concept Bus, hiszen a klasszikus hűtőrácsot idéző maszkjával és részben különálló sárvédőivel egyszerre retró és jövőbemutató volt 1995-ben.

A fülke formája azért is különleges, mert a sofőr középen foglalt helyet, így jobb rálátása volt a forgalomra, a visszapillantó tükröket már akkor kamerák helyettesítették.

Kétszer két ülés került egy sorba a Volvo városibusz-koncepcióján, amibe elöl és hátul is fel lehetett szállni. A 10,7 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,2 méter magas, alacsonypadlós autóbusznak hátsó szélvédője nem volt,

a teteje azonban rendkívül magas volt, ott kapott helyet a hibrid rendszer, ami érdekes megoldást nyújtott a városi közlekedésre.
Gázturbinával hajtotta a kerekeit a Volvo ECB, de ezzel töltötte az akkumulátort is, amiről városi forgalomban a kerekeket is tudta forgatni,

ezzel részben emissziómentesen közlekedhetett. Ha a gázturbina és a különleges formavilág nem is vált valóra, a Volvo a személyautók mellett az autóbuszok jövőjének formálásán is sokat dolgozott.

1996-ban a hannoveri haszonjármű-kiállításon is bemutatták az ECB-t

Az alumínium karosszériás busz teljesítményét 150 lóerőre becsülték. Az utastérben 80 utasnak jutott hely, ebből 33-an foglalhattak helyet az üléseken, amiből egy sorban négyet helyeztek el, és fejtámaszok is kerültek rájuk. A Volvo buszkoncepcióját, ami 1996-ban még a Clarkson előtti Top Gearben is szerepelt, jelenleg a göteborgi Volvo-múzeumban nézheted meg.

Ez is érdekelhet:

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Megdőlt a 240-es évtizedes rekordja, már az XC60-as a sláger a Volvónál

Több mint harminc év kellett hozzá, de az XC60-asnak sikerült túlszárnyalnia a 240-est a Volvónál.

Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója

Nem hiszed el, de tudunk mutatni tíz vérpezsdítő Volvót.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés