A Volvo jövőjét megmutató tanulmányautóról írtunk már, de abban a korszakban nemcsak egy autó, hanem egy busz és egy teherautó koncepcióját is megálmodták a svéd márkánál. Nem teljesen ilyen buszokkal járunk ma, de ettől még érdekes a Volvo ECB.

Hosszú éveken át meghatározta a Volvo stílusát az a tanulmányautó, az Environmental Concept Car, amit 1992-ben mutattak be. Nem ez volt az egyetlen járműkoncepció, amivel a következő évtizedek közlekedését vizsgálták, hiszen a Volvo egy városi autóbuszt és egy teherautót is bemutatott, ami tele volt érdekes megoldásokkal.

Már a külsejével is érdekes a Volvo Environmental Concept Bus, hiszen a klasszikus hűtőrácsot idéző maszkjával és részben különálló sárvédőivel egyszerre retró és jövőbemutató volt 1995-ben.

A fülke formája azért is különleges, mert a sofőr középen foglalt helyet, így jobb rálátása volt a forgalomra, a visszapillantó tükröket már akkor kamerák helyettesítették.

Kétszer két ülés került egy sorba a Volvo városibusz-koncepcióján, amibe elöl és hátul is fel lehetett szállni. A 10,7 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,2 méter magas, alacsonypadlós autóbusznak hátsó szélvédője nem volt,

a teteje azonban rendkívül magas volt, ott kapott helyet a hibrid rendszer, ami érdekes megoldást nyújtott a városi közlekedésre.
Gázturbinával hajtotta a kerekeit a Volvo ECB, de ezzel töltötte az akkumulátort is, amiről városi forgalomban a kerekeket is tudta forgatni,

ezzel részben emissziómentesen közlekedhetett. Ha a gázturbina és a különleges formavilág nem is vált valóra, a Volvo a személyautók mellett az autóbuszok jövőjének formálásán is sokat dolgozott.

1996-ban a hannoveri haszonjármű-kiállításon is bemutatták az ECB-t

Az alumínium karosszériás busz teljesítményét 150 lóerőre becsülték. Az utastérben 80 utasnak jutott hely, ebből 33-an foglalhattak helyet az üléseken, amiből egy sorban négyet helyeztek el, és fejtámaszok is kerültek rájuk. A Volvo buszkoncepcióját, ami 1996-ban még a Clarkson előtti Top Gearben is szerepelt, jelenleg a göteborgi Volvo-múzeumban nézheted meg.

Ez is érdekelhet:

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Megdőlt a 240-es évtizedes rekordja, már az XC60-as a sláger a Volvónál

Több mint harminc év kellett hozzá, de az XC60-asnak sikerült túlszárnyalnia a 240-est a Volvónál.

Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója

Nem hiszed el, de tudunk mutatni tíz vérpezsdítő Volvót.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.