Gustaf Larson, aki 1927-ben a Volvo egyik alapítója volt, éveken át járt ezzel az amerikai stílusú PV36-tal, amit most élőben is meg lehet csodálni a világ legnagyobb veteránautó-kiállításán, az esseni Techno Classicán.

Streamline moderne a neve annak a formatervezési irányzatnak, amely a harmincas évek elején meghatározó volt az Egyesült Államokban. Épületek, vonatok, hajók, de még háztartási gépek, kenyérpirítók és vasalók is születtek az Art Deco ezen késői stílusában, amelyet áramvonalas megoldásairól ismernek.

Ivar Örnberg mérnök-formatervező 1933-ban tért haza Svédországba az Egyesült Államokból, ahol éveken át dolgozott az autóiparban. A Volvo őt bízta meg a PV36 megtervezésével, és az amerikai évek hatása látszik is az eredményen.

Az autó, amit egy akkoriban népszerű latin-amerikai tánc után Carioca néven ismernek, egzotikus formájúnak számított.

Ez volt egyben a Volvo egyik legelső típusa, amely alig néhány évvel az után született, hogy Gustaf Larson mérnök és Assar Gabrielsson közgazdász és kereskedő 1924-ben, egy rákvacsora közben eldöntötték, hogy autógyárat alapítanak Svédországban. 1935 és 1938 között pontosan ötszáz darab készült a típusból.

Az öt méter hosszú, hatszemélyes Volvót egy 3,7 literes, hathengeres, 80 lóerős motor hajtotta, amivel 120 km/órás sebességet ért el.

A képeken látható példány a 85-ödik, és Gustaf Larson használta éveken át. Szerencsésen vészelte át a későbbi évtizedeket is a PV36, amit egyszer átfényeztek, de egyébként minden része eredeti. A Volvo elég izgalmas standdal lesz kint Essenben, hiszen többek közt egy Amazont, egy 164-et, egy 240 Turbót és egy 850 T5-R-t is kiállítanak.

Még egy amerikai hatású Volvo:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában