A Volvo bemutatta az első elektromos autóját. Az újdonságot a kompakt méretű XC40-ből építették, és erősebb lett, mint amire számítottunk, amivel egyenesen a kategória élére ugrana a svéd márka.
Igazából nem meglepetés, hogy elektromos autót mutatott be a Volvo, hiszen másfél éve éppen azzal leplezték le az új XC40-et, hogy olyan padlólemezre épül, amire már gond nélkül készíthetnek tisztán elektromos hajtású változatot. Az újdonság neve Recharge lett, és a jövőben minden konnektorról tölthető Volvót ezzel jelölnek majd.
Az elektromos XC40 jóval izmosabb lett, mint amire egy ilyen méretű autótól számítanál.
A P8 csúcsmodellben az első és a hátsó kerekeket is egy 150 kilowattos elektromotor hajtja, amivel a kombinált teljesítmény 408 lóerő, a legnagyobb nyomaték 660 Nm. Az összkerékhajtású elektromos Volvo ezzel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra.
Az XC40 Recharge ezzel éppen olyan erős lesz, mint az Audi e-tron, a Jaguar I-Pace és a Mercedes-Benz EQC, csak éppen azoknál kompaktabb méretű.
A padlóba épített akkumulátor 78 kilowattórás, amiből 73-at lehet kihasználni, egy feltöltéssel több, mint 400 kilométert képes megtenni már a reálisabb WLTP szabvány szerint. A töltés az utcai oszlopoktól 11 kilowattal 7,5 órába telik, de
akár 150 kilowattos villámtöltésre is lehetőség van, amivel 40 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra.
Külsőre az elektromos XC40 alig különbözik a többitől, csak az áramvonalas hűtőmaszk tűnhet fel, és az, hogy a töltőnyílás a bal hátsó sárvédőre került. Az utastér is alig változott, de
a műszeregység egyedi, az elektromos autók igényeire szabott, és az érintőképernyőn androidos fedélzeti rendszer fut.
Az elektromos XC40-nek az orrában is van egy kis csomagtartó.
Jövőre még több részletet elárulnak az autóról, amit 2020 második felében lehet megvásárolni körülbelül 60 ezer eurós áron, 2021-ben pedig egy szerényebb teljesítményű, olcsóbb változata is jön.
A Volvo mostantól minden évben új elektromos autót mutat be, a következő a vadonatúj XC90 emissziómentes változata lesz.