Az izmos BMW-motorral szerelt klasszikus stílusú roadstereket gyártó Wiesmann is készen áll a jövőre, bemutatta az első olyan modelljét, amit tisztán elektromos hajtással szereltek fel.

A Wiesmann nevéről a retró stílusú roadsterek juthatnak eszedbe, amiket a BMW legizgalmasabb motorjával szereltek. A német cégnél nemcsak a hat- és nyolchengeres, de időnként még a BMW legendás V10-es motorját is betették a kétüléses sportkocsik hosszan elnyújtott orrába. A legújabb modelljük azonban valami egészen új szívet kapott.

A Project Thunderball nem más, mint a Wiesmann első teljesen elektromos hajtású autója.

A klasszikus stílusát megtartotta, de a hátsó kerekeket nem benzines, hanem két elektromos motor hajtja. A kombinált teljesítmény 680 lóerő, a maximum nyomaték 1000 Nm, amivel 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, és a kétszáz is megvan 8,9 másodperc alatt.

4,4 méteres hossza és kompakt felépítése ellenére a Thunderball egészen nagy akkucsomagot kapott.

A 92 kilowattórás akkumulátorból 83-at lehet felhasználni, ami még a szigorúbb WLTP szabvány szerint is 500 kilométeres hatótávra elég. A 800 voltos rendszert ráadásul akár 300 kilowattal is lehet villámgyorsan tölteni.

A nagy akkumulátor miatt persze mintegy 375 kilogrammal nehezebb lett a Project Thunderball, mint a Wiesmann többi benzines modellje, de a gyártó szerint a teljesítménytöbblet bőven kárpótol érte, az elektromos roadster nem kerül hátrányba a benzineshez képest. A Wiesmann ráadásul további meglepetésre is készül a közeli jövőben.

Ez is érdekelhet:

Olasz stúdióban szabták szupersportautóvá a Corvette-et

A középmotoros Corvette alapjára épül az Ares S1 Speedster.

Limitált szériában gyártásba kerül az Abarth múltidéző roadstere

Az új Abarth karosszériája alatt ismerős technika dolgozik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában