Az izmos BMW-motorral szerelt klasszikus stílusú roadstereket gyártó Wiesmann is készen áll a jövőre, bemutatta az első olyan modelljét, amit tisztán elektromos hajtással szereltek fel.
A Wiesmann nevéről a retró stílusú roadsterek juthatnak eszedbe, amiket a BMW legizgalmasabb motorjával szereltek. A német cégnél nemcsak a hat- és nyolchengeres, de időnként még a BMW legendás V10-es motorját is betették a kétüléses sportkocsik hosszan elnyújtott orrába. A legújabb modelljük azonban valami egészen új szívet kapott.
A Project Thunderball nem más, mint a Wiesmann első teljesen elektromos hajtású autója.
A klasszikus stílusát megtartotta, de a hátsó kerekeket nem benzines, hanem két elektromos motor hajtja. A kombinált teljesítmény 680 lóerő, a maximum nyomaték 1000 Nm, amivel 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, és a kétszáz is megvan 8,9 másodperc alatt.
4,4 méteres hossza és kompakt felépítése ellenére a Thunderball egészen nagy akkucsomagot kapott.
A 92 kilowattórás akkumulátorból 83-at lehet felhasználni, ami még a szigorúbb WLTP szabvány szerint is 500 kilométeres hatótávra elég. A 800 voltos rendszert ráadásul akár 300 kilowattal is lehet villámgyorsan tölteni.
A nagy akkumulátor miatt persze mintegy 375 kilogrammal nehezebb lett a Project Thunderball, mint a Wiesmann többi benzines modellje, de a gyártó szerint a teljesítménytöbblet bőven kárpótol érte, az elektromos roadster nem kerül hátrányba a benzineshez képest. A Wiesmann ráadásul további meglepetésre is készül a közeli jövőben.
Ez is érdekelhet: