A Ceed negyedik karosszériaváltozatát is bemutatta a Kia, a hagyományos ferdehátú és kombi, valamint a kupéformájú kombi ProCeed után itt a crossover, aminek XCeed lett a neve, és ami jóval több, mint egy megemelt Ceed.

A Kia megígérte, és be is tartotta az ígéretét, hogy négyféle változatban kínálja majd a Ceedet. A hagyományos ferdehátú és kombi után előbb kihozott egy kupéformájú kombit ProCeed néven:

A Kiánál már kupés formájú kombi is van, a ProCeed

A shooting brake sem csak luxusautó lehet.

Most pedig a legújabb divatnak megfelelően a crossover volt soron, aminek újabb szellemességgel élve XCeed lett a neve.

Az XCeed jóval több, mint egy Ceed, amit megemeltek,

mivel teljesen új karosszériát terveztek hozzá. Sokat mond a tény, hogy csak az első ajtók egyeznek meg az ötajtóséval, minden más eleme egyedi. A jellegzetes hűtőmaszkról és a négy fénykockával világító fényszórókról persze rögtön felismerheted, hogy ez is Kia.

A méretei minden irányban eltérnek a Ceedtől,

a 4,4 méteres hossza 8 centivel, az 1,83 méteres szélessége 3 centivel, a 1,5 méteres magassága 4 centivel nagyobb, mint a Ceed hasonló mérete, a hasmagassága akár négy centivel több, 18,4 centiméter is lehet. Még egy pár szám: az XCeed csak 9 centivel rövidebb, de 15-tel alacsonyabb, mint a Sportage.

A 2,65 méteres tengelytávja ugyanakkora, mint az ötajtós Ceednek, és a helykínálata is hasonló.

A hat centivel nagyobb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően 31 literrel nagyobb, 426 literes az XCeed csomagtartója,

aminek a pereme ugyan hat centivel magasabb, de a három részre osztott hátsó ülések ledöntésével 1378 literesre bővíthető, az ötödik ajtó elektromosan is mozgatható.

Az XCeed vezetőülésében négy centivel ülsz magasabban, mint a Ceedben, és a műszerfal sem egészen ugyanaz,

a 8 colos helyett már 10,25 colos érintőképernyő is választható, a számlapokat pedig a jobban felszerelt modellben 12,3 colos színes képernyő vetíti. A belső térhez sárga színcsomag rendelhető, a képeken látható sárga fényezés is csak a crossoverhez érhető el.

A motorkínálat a Ceed után nem lesz meglepetés,

az ezer köbcentis, 120 lóerős háromhengeres és 1,4 literes, 140 lóerős négyhengeres benzinessel kezdődik, de az 1,6 literes, 204 lóerős benzines, valamint az 1,6 literes dízel is elérhető 115 és 136 lóerővel. A legkisebb benzines kivételével opció a duplakuplungos váltó, hamarosan 48 voltos mild hibrid és konnektorról tölthető hibrid is lesz.

A szlovákiai Zsolnán készülő, és csak Európában elérhető XCeed felszereltsége ugyanolyan gazdag, mint a Ceednek, akár JBL hifi, vezeték nélküli telefontöltés, fűthető kormánykerék, szellőztethető első és fűthető hátsó ülések, valamint távolságtartó és sávtartó asszisztensekből álló, szinte önvezető rendszer is kérhető hozzá, ezzel még népszerűbb is lehet, mint a hagyományos Ceed.

Ez is érdekelhet:

A Cee’d elég jó volt, a Ceedet viszont akarjuk – Kia Ceed 1.4 T-GDI-teszt

Kis fazonigazítás, korszerűbb műszaki tartalom. Látszólag ennyivel tud többet a komapkt Kia harmadik generációja. De nem szabad mindig hinni a látszatnak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában