A Jeep kompakt méretű szabadidő-terepjárói, a Compass és a Renegade is bemutatkozott plug-in hibrid változatban, az összkerékhajtású 4xe-ben az első kerekeket benzines, a hátsókat elektromos motor hajtja.

A Fiat elkészült a saját plug-in hibrid rendszerével, amit elsőként a Jeep két kompakt modelljébe szerelnek. A Compass 4xe és a Renegade 4xe első kerekeit az 1,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotor hajtja 130 vagy 180 lóerővel, 270 Nm nyomatékkal, a hátsókhoz pedig egy 60 lóerős, 250 Nm nyomatékú elektromotor került.

A nagy nyomatékú elektromotor a terepjárásban is segíti az összkerékhajtású Jeepeket.

Mivel a hátsó kerekeket nem kardán, hanem villanymotor hajtja, ezért a két tengely teljesen különválasztható, a rájuk jutó nyomaték egymástól függetlenül, hatékonyabban szabályozható, és a hátsó kerekek szükség esetén gyorsabban kapcsolódnak be a hajtásba.

A plug-in hibrid Jeepek teljesítménye is ígéretes, a kombinált érték 190 vagy 240 lóerő, és az utóbbival már 7,5 másodperc alatt elérik a százas tempót, a végsebesség 200 km/óra.

Elektromos módban maximum 130 km/órával haladhatnak, a 11,4 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével legfeljebb 50 kilométert.

A vezető különféle üzemmódok közül választhat, van hibrid, elektromos és sportmód is, illetve az E-Save, amikor a benzinmotor szinten tartja vagy növeli az akkumulátor töltöttségét.

A zöld rendszámos plug-in hibrid Compass és Renegade szeptembertől rendelhető a magyarországi márkakereskedésekben.

Ez is érdekelhet:

Igazi terepjáróként tér vissza a legendás Ford Bronco

Retró külsővel és modern technikával jön a Jeep Wrangler ellenfele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában