Nem csak a nőkre ható autótípusok megismerésében segítünk, hanem abban is, hogy a stílusodhoz megfelelő kocsit válaszd ki.

Jó az inged, feltűnő a nadrágod, és a cipőd sem piszkos, mert megmostad reggel, mint ahogy a fejedet is. Aztán befújtad magad valami nehezen kiejthető fantázianevű löttyel, most meg itt állsz a nőtől húsz centire, és még nem szóltad el magad. Ám most jön a vezetős rész. Kinyitod neki az ajtót, indítasz, és reméled, hogy szeretni fogja.

Porsche Boxster

"Melyik a tiéd? Az a Porsche!" – csendül fel a képzeletbeli párbeszéd a fejünkben. Lehet, hogy sok fogorvos jár 911-es Porschékkal, de még ez sem tudta tönkretenni a márka megítélését. Porschét birtokolni büszke érzés. Sokan ott követik el a hibát, hogy a stuttgartiak belépőmodellje, a kétüléses Boxster helyett a nyolcvanas évek orrmotorosaival, netán egy szakadt 911-es újjáépítésével akarnak Porsche-kulcshoz jutni. Mindkét módszer hamar pénztemetőbe fordulhat.

Ezzel szemben a korai Boxsterek ma már igen olcsón beszerezhetőek, kétszázhúsz lóerővel, és a modern Porschék legendás minőségének köszönhetően kevés gonddal. Az első szériát ugyan sokan kritizálták kissé feminin vonalai miatt, ám ez akár előnyünkre is válhat: ha az áhított nő könnyebben azonosul autónkkal, máris beljebb vagyunk.

A divatrovat véleményez

Egy nyitott tetejű autó a szabadságot jelképezi, a Porsche meg a német precizitást: ha ezt a kettőt összetesszük, akkor egy minden helyzetben divatos külsejű fiatalembert kapunk, aki menedzserként dolgozik, és nem riad vissza a rózsaszín csíkos ingektől sem.

Tuningolt négyes Golf

Bár egy optikai elemekkel bőven megszórt, teljesítményében viszont gyári Volkswagen Golfot kifinomultabb autós körökben inkább kiröhögnek, egy ilyen verdával is sikerünk lehet, ha tudatosan meghatározzuk célközönségünket. A nők többségét ugyanis nem érdekli, mi van motorháztető alatt. Nem tudják, mi az a töltőlevegő-hűtés, a toronymerevítő sincs rájuk különösebb hatással. Igazából akkor lesznek a leghálásabbak, ha egyáltalán nem mondunk semmit autónk technikai részleteiről, és hagyjuk, hogy a felnik, a morcosított karosszéria, és a sulidiszkót megszégyenítő hangrendszer beszéljenek helyettünk. Arra persze érdemes felkészülni, hogy egy ilyen autó leginkább azokat a lányokat vonzza, akik a sarki ábécénél messzebb is hajlamosak melegítőben menni...

A divatrovat véleményez

Nem várja az ember, hogy jól öltözötten szállnak ki egy ilyen autóból, inkább a piacról beszerzett strasszos Ed Hardy póló vakító sárga színét látjuk magunk előtt. Ami kötelezően melegítőalsóval párosítva támad.

Citroën Kacsa (2CV)

A legjobb nők imádják a veteránokat. Nem feltétlenül azért, mert pontosan tudják, az adott jármű miért is több némi acélnál négy keréken, hanem egyszerűen azért, mert a veteránok szépek. Hisz régen mindent lehetett, amit ma nem: gyalogosakat trancsírozó krómdíszek, leheletvékony lökhárítók és a légzsákmentes belterek okozzák a katarzist. A nők szépérzékére pedig nem lehet panasz.

A másik fontos kritérium a cukiságfaktor. Ezért rohangálnak az úton szempillával ékesített Nissan Micrák, és ezért érhet egy gyanútlan 206-os Peugeot-t súlyos Hello Kitty-támadás. A cukiság veterános kvintesszenciája a francia parasztok kedvence, a 2CV. Az ilyesmire fogékony nő szemében egy Kacsa volánja mögött bohém művészeknek tűnhetünk, akiket körbeleng a franciás romantika. Márpedig az ilyen figurák valahogy mindig megkapják a házibuli legjobb nőjét...

A divatrovat véleményez

Szereted a barna kardigánokat? Szívesen hallgatod nagyapád történeteit a háborúról? Beethoven zongoraszimfóniái közül legalább kettő megvan bakeliten? Nem vagy trendi, eleve nem is érted a divatirányzatokat, de szereted a komolyabb, elegánsabb ruhákat és a minőségi kiegészítőket bőrből. És Kacsával jársz, vagy csak vágysz egyre, de nagyon.

BMW 3-as sorozat (E46)

A hanyagul pultra csapott BMW-kulcs a vidéki késelős diszkóktól a fővárosi, magukat roppant exkluzívnak tartó klubokig mindenütt ugyanazt a célt szolgálja: jelezni, hogy van zseton. Bár az erre szakosodott, általában nagyon kevés ruhát viselő nők közül sokan jobban ismerik a BMW aktuális modellkínálatát (és árlistáját), mint mi magunk, azért akad kiskapu egy fullos 7-es alatt is. Az E46-os 3-as széria ugyan idén tizennégy éves, a forma máig jól tartja magát, fáradtságnak nyoma sincs.

A használtpiac tele van vele, a korai példányokért pedig szinte bagóért hozzá lehet jutni. Azon túl, hogy remek autó, sokkal inkább komolyan vehető, mint a jóval fiatalabb 1-es széria. Ha tágabb a keret, érdemes levadászni egy kabriót, hiszen a nyitott tető talán még azokkal a miniszoknyásokkal is feledtetni tudja, hogy nem egy 6-os kupé bőrülése feszül a combjaik alatt, akiknek egy négyajtós E46 már vállalhatatlan lenne. Cserébe egyáltalán nem kell kedvesnek lennünk.

A divatrovat véleményez

Széles egy ilyen autó tulajdonosainak megjelenési skálája, ugyanúgy felrémlik a vastag aranylánc és a légyszemet imitáló Police napszemüveg, mint az élrevasalt ing. Míg előbbi típus szinte kizárólag a márkanév miatt választja a 3-ast, és azonosul azzal a ténnyel, hogy ő egy béemvés, addig utóbbi a menettulajdonságok, a konzervatív forma és a megbízhatóság miatt. Egy ideális világban nem lesz az E46-ból széthajtott hülyegyerekautó, a legjobban talán egy kék csíkos ing és egy zakó illik hozzá farmerral és bőrcipővel. Bohémság kizárva.

Suzuki Jimny

Ha egy terepjáróval állítunk be, azt sugalljuk, hogy kalandvágyó, sportos emberek vagyunk. Erre buknak a nők. Amit viszont nem szeretnek, az a túlzott agresszió. Egy sáros vadrács kifejezetten taszító lehet. A méretekre is érdemes ügyelni, hiszen egy összkerekes batár akár úgy is hathat, mintha kompenzálnunk kéne valamit. Bár korábbi cikkünkből kiderül, melyek a világ legjobb terepjárói, azt egy percig sem állítjuk, hogy egy G-osztállyal könnyű csajozni.

Egész más a helyzet egy Suzuki Jimnyvel. Az apró élménybomba meglepően jól teljesít terepen is, miközben a városban sem rémálom, köszönhetően kompakt méreteinek és ehhez illő fogyasztásának. Formailag kifejezetten vidám, összetéveszthetetlenül japán, nyitott kivitelben pedig a nyár legjobb választása lehet. Ideális vadregényes piknikekhez is, akár az erdő szélén, akár a vízparton...

A divatrovat véleményez

Egy ilyen svájcibicska-szerű kis terepjárót inkább azoknak tudnánk elképzelni, akik kedvelik a funkcionális ruhadarabokat. Szeretik az egyszerűséget, nem követik a divatot, de vannak olyan kedvenc ruhadarabjaik, mint a kapucnis pulcsi, vagy valamelyik másik szimpla ruhadarab. Többnyire azt is eltalálják, hogy kell az alkalomhoz öltözni, mivel autójukat nem a hűtőrács mérete, hanem inkább a racionalitás alapján választották.

Volvo V70

Míg a férfiak szemében az IKEA-bútorok egyetlen érdeme, hogy a sikeres összeszerelést euforikus büszkeség követi, a nők súlyos órákat töltenek a svéd katalógusok böngészésével. Ez alapján feltételezhető, hogy mind a praktikum, mind a skandináv dizájn előkelő helyet kap a prioritási listájukon. Ha ez így van, a Volvo kombija is közel állhat a szívükhöz. Letisztult, barátságos formák, és több köbméternyi hasznos tér anélkül, hogy felborulnának a karosszéria arányai.

Egy ilyen autóval nem a huszonéves hipszterekre hajtunk, sokkal inkább egy olyan nőre, akinek a mielőbbi családalapítás lebeg a szemei előtt, és ehhez keresi a biztonságos közeget. Ekkor már mi sem az őrületet keressük, sokkal inkább egy megbízható társat egy boldog család jövőbeli ígéretével. Az anyaméhben töltött idő nyugalmát viszonylag nehéz reprodukálni, de a V70 beltere közel jár hozzá.

A divatrovat véleményez

A V70 a komoly ember autója, aki az említett IKEA-katalógusból sem a legolcsóbb darabokat szemeli ki, és tisztában van vele, hogy a nagyon modern, kortárs stílus semmilyen téren sem illik hozzá, nem szereti a feltűnősködést. Klasszikus ruhadarabokat hord és szem előtt tartja a minőséget, amire hajlandó többet áldozni. Van ízlése. Valamilyen kreatív munkát végez és a vastag keretes optikai szemüvege az egyetlen dolog, ami igazán trendi rajta.

Toyota MR2

Lássuk be, sosem lesz Ferrarink. Ha esetleg mégis, akkor is nagy valószínűséggel valamelyik régebbi modell. Feltehetően középmotoros, bukólámpás, hátsókerekes. A képen látható Toyota szintén megfelel mindhárom kritériumnak, cserébe elérhető, és még megbízható is. Nem állítom, hogy minden lányt átverünk majd vele. Nemcsak az embléma árulkodó, hanem az arányok és persze a beltér is. Ettől függetlenül akinek írtak már le autót őzikeszemű szépségek úgy, hogy "lapos volt, és piros", az tudja, hogy egy MR2 is simán megfelel a célnak.

A női szívek meghódításán túl az sem mellékes, hogy a Toyota középmotorosának második generációja remek autó. Aki pedig még sosem birtokolt bukólámpás modellt, szintén gondolkozzon el a hiány mielőbbi pótlásán, hiszen hiába menő, a megváltozott szabályok miatt ez is tiltólistás megoldás a modern autók tervezése során. Szegény dizájnerek.

A divatrovat véleményez

Egy bukólámpás autó volt minden gyerek álma a nyolcvanas-kilencves években. Téves volt a feltételezés, hogy a bukólámpa egyenlő a sportautóval, de ez egy csöppet sem számít annak, aki egy gyermekkori álmot akar valóra váltani. Gyereklelkű férfi lehet egy régi MR2 tulaja, akinek nem annyira számít, épp mit visel. Néha divatos holmikat is hord, de ezeket jellemzően nem nagyon tudja párosítani. És ez őt egy csöppet sem érdekli.

Pontiac Firebird Trans Am

Az amerikai autók egzotikussága vonzó lehet a női nem számára, és a V8 keltette frekvencia is egész jó ajzószer, ám ezen a fronton is óvatosan kell bánni az agresszív formákkal. Egy lepukkant, deathproofos Chevy Nova taszító lehet egy érzékenyebb virágszál szemében, az ötvenes évek Cadillacjei pedig csak korlátozottan alkalmasak a mindennapi használatra. Amire szükségünk van, az David Hasselhoff mellszőrzetének autós megfelelője: vagyis K.I.T.T.

A Firebird harmadik generációja a képernyőn töltött időn túl azért is jó választás, mert Trans Am formában öt- vagy 5,7 literes V8-ast rejt a bukólámpák mögött, így ha lóerőivel nem is, nyomatékával bármikor megteremti az elvárt amerikai autós hangulatot. Formailag pedig igazán nem lehet rá panasz. Az 1991-es facelift előtti, szögletes orrú változatok a nyolcvanas évek legszebb pillanatait idézik. Mivel a Pontiacot két éve kinyírta a General Motors, egy Firebird slusszkulcsával egy darab történelem is a miénk.

A divatrovat véleményez

Tetovált, szakállas arcot látunk magunk előtt egy ilyen autóból kiszállni. Valószínűleg piercingje is van, kopott farmerban és valamilyen amerikai, feliratos pólóban érzi igazán jól magát. Süt róla, hogy átérzi ezt az amerikai izomautó feelinget, de lelkesedést nem nagyon mutat semmiért.

Fiat Barchetta

A Fiat tradicionálisan nagyon erős a könnyű kabriók mezőnyében. Nem csoda, hiszen az egész műfaj a dolce vitáról szól. Az olaszul kishajót jelentő Barchetta tulajdonképpen nem más, mint egy első generációs Punto kabrió két üléssel, és sokkal könnyedebb formával. Ennek megfelelően viszonylag megbízható, és az egyik legjobb ár-érték arányú nyitott tetős, amit manapság kapni lehet.

Persze tény, hogy egy veterán Fiat kabrió, mint például a Pininfarina-tervezte 124 Spider nagyobb vágyat ébreszt, de beszerezni és fenntartani is jóval drágább, mint modern leszármazottját. A Barchetta kapta a Fiat első változó szelepvezérlésű motorját, egy 1,8-as sornégyest, mely így 131 lóerőt teljesített. Mivel tömege még légkondival sem éri el az 1100 kilót, nem csoda, hogy megfutja akár a kétszázat is, jelentősen összekócolva utasunk haját. Nem rossz egy kishajótól.

A divatrovat véleményez

Az olasz stílus nagy kedvence lehet bárkinek, akit csak egy kicsit is érdekel az öltözködés – ugyanígy az olasz gépek biztosan nem hagyják hidegen azt, akit érdekelnek az autók. Egy divatos, húszas-harmincas éveiben járó, az életet habzsoló fiatalembert képzelünk a Barchetta ülésébe, aki érzelmi alapon dönt, ha az autókra kerül a sor. Ugyanígy van a ruhákkal is, van szeme a divathoz, ruhatára sportosan elegáns darabokból áll, kedveli a pólóinget és szeret vásárolni. Talán ezért is érti meg olyan jól a nőket.

Mini

Az autórajongó férfiak egyrészt imádják az új Minit remek úttartása és szórakoztató dizájnja miatt, míg másrészt utálják, hogy ilyen hatalmas lett az eredetihez képest. A nőknél egyszerűbb a képlet: nem találkoztam még olyannal, aki ne akarna egyet. Főtervezője, Frank Stephenson azért egy zseni, mert megtalálta azt a hajszálvékony vonalat, amitől az autó egyszerre cuki a nők szemében, és matchboxosan játékos a férfiakéban. A Mini a prémium kisautó-szegmens mércéje lett, amit azóta másol a Fiat az 500-zal, a Citroën a DS3-mal, és a VW a legújabb Beetle-lel.

A jó hír, hogy eltelt tizenegy év, így manapság akkor is lehet Minink, ha véletlenül nem vagyunk vagyonokat kereső fiatal belsőépítészek. Mivel gyakorlatilag egy BMW-ről beszélünk, nem kell félni a használt példányoktól, a minőséggel nincsenek gondok. Persze így is lehet nagyobb autót venni kevesebb pénzért, de azzal valószínűleg még akkor sem lesz akkora sikerünk a nőknél, ha pussy magnet yellow-ra festjük...

A divatrovat véleményez

Szinte mindenáron követi a divatot a minis. Neki akkor teljes az élet, ha legurul a plázához egy kis shoppingra, közben elszürcsöl egy lattét, és mindig a legújabb cuccokat hordja. A csajok persze ezt is észreveszik, és tapadnak is rá, mert mindig képben van, ráadásul még jó fej is. A megállapodást még halogatja, a következő hónap várható legjobb bulijainak helyszíneit kívülről fújja, és biztosan több mint két Converse All-Star van a birtokában.

Túl vagy a csajozáson, és családi autó kéne? Tessék!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés