Az RS7 560 lóerejével és 3,9-es gyorsulásával méltó kihívója a BMW és Mercedes luxuskupéinak. Itt vannak a hivatalos képek a Detroiti Autókiállításon bemutatott autóról.

Ha ez nem is sikerült maradéktalanul, annyit mindenképpen elértek, hogy előbb mutatták be luxuskupéjukat, mint a nagy rivális, ugyanis amíg a Mercedest Detroitban teljesen lefoglalta a ráncfelvarráson átesett E-osztály és a kecskeméti CLA bemutatása, ők kényelmesen leleplezhették a bivalyerős RS7-et.

A számokról szólva: az RS7 megörökölte az RS6 Avant négyliteres, ikerturbós V8-as erőforrását, amely brutális, 560 lóerős teljesítményt és 700 Nm-es nyomatékot biztosít az 1,7 tonnás autónak. Ezzel persze nem lehetnek maradéktalanul elégedettek, hiszen a Mercedes 585 lovas AMG-jét nem sikerült lenyomni, ráadásul a 3,9-es gyorsulás száz km/h-ra is három tizeddel elmarad a rivális mögött. Ennek kompenzálásaként az Audi bizonyos feltételek mellett (feltételek alatt egy nagy rakás pénzre gondolunk) hajlandó eltekinteni a német kocsikban megszokott 250 km/h-s elektronikus korlátozástól, a Dynamic csomaggal 280 km/h-ra, a Dynamic plusz csomaggal pedig 305 km/h-ra emelkedik a kocsi végsebessége.

Az üzemanyag-fogyasztás optimalizálása és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében a V8-as motor négy hengere lekapcsolható, amivel az ígéretek szerint akár 9,8 literre is csökkenthető az autó fogyasztása. Az RS7 az Audi Quattro összkerékhajtású rendszerét kapja, valamint egy nyolcfokozatú automata váltót, amit sport és manuális módban lehet használni. Utóbbi esetben a kormánykeréken lévő váltókarok mellé speciális RS váltó is kérhető a kocsiba.

Tovább:
Letisztult formákkal és csúcstechnikával támad az új Infiniti
Detroitban mutatkozott be a magyar Mercedes
Az Autórovat legfrissebb hírei

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk

További cikkeink a témában