Nemzetközi top speakerek váltják egymást az idén jubileumi 20. születésnapját ünneplő BrandFestival színpadán, október 28–29-én a Budapest Music Centerben. Digitális guruk, viselkedéstudományi szakértők, kreatív tartalomfejlesztők, trendszetterek. Több mint száz előadó, számos nemzetközi szakember boncolgatja a viselkedéstudomány ernyőkoncepció mentén a márkaélmény-fokozás és a fogyasztói bevonás izgalmas kérdéseit, jelenségeit. Itt lesz többek között a The Walt Disney, a Havas CX Helia, a több mint száz nemzetközi reklámdíjjal büszkélkedő FCB/SIX & Performance Art adat- és technológiavezérelt reklámügynökség, nemzetközi hírű vásárláspszichológus és viselkedés-közgazdaságtan szakértő.

A BrandFestival idei programjának célja, bemutatni a viselkedéstudomány irányait, jelenségeit a nemzetközi szinten jegyzett sztárelőadók és a hazai vállalatvezetők társaságában, interkulturális közegben.

„A fogyasztói döntések mögötti valódi motivációk megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít a viselkedési közgazdaságtan, amely mára egyre nagyobb teret kap az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában” – mondta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke. A tudományterület eredményei számtalan lehetőséget biztosítanak a marketing- és kommunikációs szakemberek számára, hogy a fogyasztók viselkedését befolyásoló eszközökkel éljenek, és növekedési pályára állítsák a márkájukat. Mindez egy új gondolkodásmódot igényel. Olyan kiemelkedő egyéniségek tartanak előadást, akiktől nemcsak érdekfeszítő válasz várható, de megközelítéseikkel hozzájárulhatnak a kívánt új és progresszív válaszok megfogalmazásához.

Top Speakerek

Idén megosztja gondolatait többek között Ian Mckenzie, az FCB/SIX & Performance Art adat- és technológiavezérelt reklámügynökség kreatívvezetője, és Michael Solomon marketingprofesszor, a vásárláspszichológia világhírű szakértője.

Ian Mackenzie kreatívipari gamechanger, a digitális és kreatív innováció élvonalában dolgozik. A legnevesebb reklámversenyeken több mint száz nemzetközi díjat – köztük huszonegy Cannes Lions – zsebelt be. A reklámcége 2020-ban az Adweek patinás reklámszaklap szerint az Év Ügynöksége, 2021-ben pedig a Cannes Lions Év Ügynökségi Hálózata díjat nyerte.

Az FCB/SIX és a Performance Art adat- és technológiavezérelt kreatív ügynökség, a projektjeikben toronymagasra pakolják a merészségi lécet, közismertek arról, hogy folyamatosan feszegetik a technológia és az innováció határait. Adatközpontú kreatív ötleteket, marketingmegoldásokat és ügyfélélmény-stratégiát nyújtanak. Az ügynökség számtalan kiváló alkotása közül az egyik nagy médiavisszhangot kiváltó reklám a PFLAG Canada számára készített Destination Pride kampány volt, amely a 2018-as Cannes Lions legeredményesebb kanadai kampányává vált.

Imádlak, Afrika!

Az elfogadás, érzékenyítés terén rendkívül érdekfeszítő a 2019-es Cannes Lions Creative Data Grand Prix-díjas Go Back to Africa (Menj vissza Afrikába!) turisztikai kampány ötletkoncepciójuk, melyet a Black & Abroad utazási szervezet számára készítettek.

A reklám a modern fekete utazók világélményeinek újradefiniálására törekszik; elfeketíti és pozitív kontextusba helyezi a neten található „Menj vissza Afrikába” (#GoBackToAfrica) faji és becsmérlő kommentkifejezéseket. A projekt középpontjában egy innovatív digitális platform áll – mesterséges intelligenciával működő tartalommarketing-motor –, amelyet az Afrikában utazó afroamerikaiak képeinek felkutatására és jogosultságok megszerzésére terveztek. A platform képeket keres a Twitterről, a Facebookról és az Instagramról, majd a Google Vision képfelismerő technológiája segítségével kiszűri a tartalmat hely, téma, minőség és relevancia szerint, valós időben.

Gardróbpszichológia

A BrandFestivalon jelen lesz és a fogyasztói magatartás legújabb trendjeiről, a divat és vásárlás pszichológiai hátteréről tart majd előadást Michael Solomon világhírű marketingprofesszor.

A fogyasztói magatartás elismert szakértőjeként rendszeresen tanácsokat ad olyan vezető márkáknak, mint a Calvin Klein, a Levi Straus, az Under Armour, a Timberland, a Wrangler és a H&M. Gyakori vendég olyan műsorokban, mint a The Today Show és a Good Morning America.

Legutóbbi könyve, a New Chameleons: How to Connect with Consumers Who Defy Categorization megállapítása szerint a márkák szegmentációs ketrecekbe kényszerítik az embereket, ami csak elidegeníti a modern fogyasztót.

„A határok elmosódnak, a mai fogyasztók több kategóriába sorolhatók. A kaméleonokhoz hasonlóan változtatják identitásukat, ahogyan Lady Gaga az öltözéket.”

Íme, néhány tanulság a divat pszichológiai hátteréről:

  • A nők közel nyolc évet töltenek vásárlással életük során.
  • Aki úgy öltözködik, mint a főnöke, hamarabb kap előléptetést, és őt bízzák meg a fontosabb feladatokkal.
  • A szexibben öltözködő nőket kevésbé tartják kompetensnek a munkában, mint azokat, akik takarják, amit kell.
  • A férfiak először a nők öltözködési stílusára figyelnek fel, a nők ezzel szemben az arcra, a mosolyra és a szemekre.
  • A férfiak kétszer olyan gyakran nézik meg magukat a tükröződő felületekben, mint a nők.
  • Felpróbálás után a férfiak kétszer gyakrabban meg is vásárolják a ruhát, mint a nők.
  • Tízből kilenc nőnek van olyan ruha a szekrényében, amit sosem viselt. Ez az arány a férfiaknál csak egyharmad.

Miért csúfolják a szépen kinéző, esztétikai tökéletességre törekvő férfiakat egyesek tükörembernek, mások pedig lakkmajomnak?

A válaszhoz több köze van a pszichológiának, mint gondolnánk.

Az indiai piacon megjelent kozmetikai cég a férfiak számára kínált bőrfehérítő krémet. A jelentős üzleti potenciállal bíró indiai társadalom számára a mottó így hangzott: „Változtasd meg facebookos arcodat Vaseline Men krémmel!” A reklámhadjáratot arra alapozta a cég, hogy Indiában a partnerválasztás egyik legfontosabb szempontja a bőrszín.

A digitális technológia és a perszonalizáció jelentősen befolyásolja korunk termékfejlesztéseit, innovációit. Egy dubaji szépségszalonban például lefotózzák a belépő ügyfeleket, majd elemzik az arcképeiket, és a fő jellemzőik alapján ajánlanak nekik arckrémeket.

BrandFestival
2021. október 28–29., Budapest Music Centerben (Bp., IX., Mátyás utca 8.)
További infó: http://brandfestival.hu/

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában