Ennyit kéne délután aludnod, hogy ne mocskosul fáradtan ébredj
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha  kimaxolnád a sziesztázás pozitív egészségügyi hatásait, akkor figyelj, mert elmondjuk, hogy csináld.

A sziesztázás királyai, a mediterrán országok lakói valószínűleg pontosan tudják, hogy a délutáni pihenés igen kedvezően hat a szervezetre. Kutatások bizonyították ugyanis, hogy a napközbeni rövidebb-hosszabb szundikálás csökkenti testedben a stresszhormon szintjét, 

De nem mindegy, mennyit alszol

Egy alvási ciklusnak öt fázisa van, amik nagyjából 90-120 percenként ismétlődnek. A legjobb eredményt akkor érheted el, ha

A rövidebb ideig tartó szunyókálás során ugyąnis nem zuhansz mély alvásba, míg a hosszabb délutáni alvással egy teljes ciklust végigalszol.

Az is fontos, hogy milyen körülmények között pihensz

  • Csendes, hűvös és sötét helyen – ezek segítenek gyorsabban elaludni.
  • Lehetőleg minden nap ugyanabban az időben vonul el aludni – így ráállíthatod a biológiai órádat is, így gyorsabban szenderülj álombal.

Erre viszont nagyon figyelj

Ha már alvás...

(Forrás / fotó: Házi Patika / romper.com)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.