Egyelőre elég rövid, de nem ez a lényeg.

Napelemes utakkal kísérleteznek többfelé a világon, autópályából viszont ez az első. Igaz, az autópálya-szakaszocska pontosabb kifejezés, mivel a Kínában megépített út csak egy kilométer, ezen viszont már zajlik a forgalom.

A két sáv plusz vészsáv összesen mintegy hatezer négyzetméter területű, a napelemeket áttetsző beton borítja, hogy minél teherbíróbb legyen – bár ez az egyik legfőbb kérdés a kísérleti szakaszon, mivel a napelemes út jóval drágább, mint a hagyományos, amúgy is drágán építhető autópálya.

A számítások szerint évente akár egymillió kilowattóra áram is termelhető a szakaszon, amit többek között a lámpák, kivetítők, fizetőkapuk üzemeltetésére használják majd, a távlati terv viszont az, hogy a villanyautók tankolhassanak a napenergiából nyert áramból.

Kína tényleg egyre komolyabban veszi a megújuló energiát és az elektromos járműveket, az első teljesen elektromos buszflotta is náluk lesz.

Kínai az első város, amely teljesen elektromosra cseréli buszflottáját

A 12 milliós Sencsen lakosságának közlekedését 16 ezer busz biztosítja – és hamarosan mindegyik teljesen elektromos meghajtású lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A természet kevéssé ismert csodája: ámulj a koronafélénkségen!

Annát meg sem próbálnánk visszautasítani

Vizsgaidőszaki gasztró: gyorskaja és csipsz nem, étcsoki és kávé mértékkel

További cikkeink a témában