9 étel vacsorára, amitől igazi elnöki alvásban lesz részed
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Alvásunkat nagyban befolyásolja, hogy miket csinálunk napközben, de főleg az, hogy mit eszünk lefekvés előtt, ezért nem árt megválogatni. Ebben nyújtunk segítő kezet neked.

Ha például ezeket választod a nap utolsó étkezésére, egészen biztosan igazi elnöki pihenésben lehet részed:

  • Mandula: triptofán- és magnéziumtartalma segít csökkenteni az idegműködést és ellazítani az izmokat.
  • Fekete csokoládé: serkenti a szerotonin-termelődést, amitől nyugodtabbak és ellazultabbak leszünk.
  • Banán: magas szénhidráttartalma álmosít, a benne található B6-vitamin, kálium és magnézium pedig az ellazulást segíti.
  • Méz: glükóztartalma arra serkenti az agyat, hogy leállítsa az orexint és a neurotranszmittert – mindkét anyag a szervezet ébren tartásáért felelős.
  • Teljes kiőrlésű kenyér: szénhidrátjai lassan szívódnak fel, vagyis lassan emelik a vércukorszintet.
  • Csicseriborsó: a már ismert triptofánt tartalmaz, ami ráadásul különösen hatékonyan szívódik fel a csicseriborsóból.
  • Cseresznye és meggy: nagy mennyiségű melatonint tartalmaz, ez pedig az álmosság érzéséhez járul hozzá.
  • Zab: a fekete csokihoz hasonlóan a szerotonin-termeléshez van köze, amitől ugye nyugodtabbak és ellazultabbak leszünk.
  • Magas fehérjetartalmú ételek: fokozzák szervezetünk melatonin-termelődését, ami az álmosság érzéséhez segít minket, plusz kordában tartják a vércukorszintet.

Most már tudod, mit vacsorázz, és akkor már a nap első étkezéséhez is adunk egy kis segítséget:

10 étel, amit ne egyél reggelire és 10, amit igen

(Fotó: mikechurch.com)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.