A megújuló közlekedési csomópontot a város kerékpáros úthálózatára is rákötik, mellette közösségi tereket, és parkot alakítanak ki.
Három közlekedési csomópontot köt össze hamarosan a prágai Nový hlavák. A térség forgalma várhatóan megduplázódik a következő években, ezért is vált szükségessé a beruházás. És ha már belefognak, a puszta közlekedési szempontokon túl kiemelten kezelik a városrész egészének átalakulását, a fenntarthatósági szempontokat, és projekt karbon lábnyomának lehető legalacsonyabb szinten tartását.
A csomópont újra összeköti majd a történelmi központi pályaudvart és terminálcsarnokot a Vrchlického Sady Parkkal, így egyfajta kapuvá válik Prága felé.
Épül egy új villamosvonal is, emellett a gyalogos és kerékpáros közlekedést is optimalizálják, például épül kerékpár parkoló, és az állomás bekapcsolódik a város kerékpáros hálózatához. Ugyanakkor nem kell átrohanni az állomáson, aki kicsit elidőzne itt, nyugodtan megpihenhet az ennek szentelt közösségi terekben.
A Hlavni Nadrazi terminálcsarnok ikonikus dizájnelemeit megőrzik, újragondolják és kibővítik a kapacitásnövekedésnek megfelelően. A terminál csíkos burkolt padlózata és jellegzetes ívelt dizájnelemei megmaradnak, tisztelegve Hlavni Nadrazi eredeti játékossága és modernista építészete előtt. Az épület előtt parkot alakítanak ki – benne központi, kulturális és aktív zónával –, és lesznek közösségi terek, ahová eleve kapcsolatot építeni járnak majd az emberek. Végül megőrzik a meglévő faállományt, mellette pedig rengeteg őshonos növényzetet telepítenek. Külön megtervezik az esővíz-kezelést, hogy mérsékeljék a hősziget-hatást.
(Forrás: Henning Larsen)
Ez is érdekelhet: