Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha van egy százmilliós autód, az már nyilván nem csak a közlekedésről szól. Az minden egyes indításkor extázis, adrenalin, és valami egész különlegesen exkluzív érzés.

Ennek ellenére például a Dawn-ban elől és hátul is kényelmesen elférni, ez nagy erénye a Wraith-el és a kategória többi kabriójával szemben. Talán ez a legnagyobb ütőkártyája a Dawn-nak: végre egy luxusautó, ami a hátul ülő utasok kényelmével is foglalkozik, nem csak a sofőrrel.

De itt van még kilenc ok, hogy miért is állati jó a Dawn:

  1. Ha funkcionálisan nem is ez a legkényelmesebb, nagyon különleges. Ráadásul egy gombnyomás segítségével automatikusan bezárhatjuk, úgyhogy nem kell hozzá kiesni az autóból sem.

  2. Nyitott ajtónál szembetűnő az esernyők krómozott markolata, amelyek az ajtóba lettek beépítve.

  3. Csak annyit mondunk: A Dawn kabinja zaja ugyanaz, mint a Wraith-é, ami egy fémtetős kupé... Legalábbis a Rolls-Royce szerint.

  4. 4,9 másodperc alatt eléri a százat, és az 563 lóerő sem finomkodó, a 6,6 literes V12-es motor mégis csendes és visszafogott. Ha ez nem lenne elég, a nyolc sebességes ZF automata váltó eldönti helyetted, hogy mikor váltson, mindezt a saját tapasztalataira, a terepviszonyokra és a GPS navigációra alapozva.

  5. A Dawn Eleanor Thornton krómozott szobra a motorháztetőn elég impozáns. Ez két dolgot jelent: ellenállhatatlan vágyat kelthet egy-egy jólnevelt járókelőben, hogy eltegye ajándékba, másrészt ütközés esetén csúnya balesetet okozhat. Na pont ezért találták ki, hogy az autó automatikusan visszahúzza parkoláskor és ütközéskor.

  6. Volt idő, hogy a Rolls-Royce nem is tette közzé az autók lőerő adatait. Egyszerűen nem akarták, hogy bármivel összehasonlítsák őket. A Rolls-Royce az Rolls-Royce. Ez tökéletesen működött is, és ma ugyanezt csinálják a saját audio rendszerükkel. A 16 hangszórós rendszer teljesítményéről csak találgatások folynak, de az biztos, hogy fantasztikusan szól, és az aktív hangerőszabályzó és hangszínszabályzó folyamatosan kompenzálja a közúti zajokat.

  7. A vászontetős kabriók rendszerint százszor jobban néznek ki lehúzott tetővel, mint felhúzottal.  A Dawn kézi készítésű, egyedi tetője francia vászonból készült, és annyira feszes, hogy eszünkbe se jut a csúnya megereszkedett vászontető sztereotípia. A tető egyébként 50 kilométer/órás sebességig menet közben is fel-le hízható, és 31 mph, és mindez csak 22 másodpercet vesz igénybe. A Rollsnál csak szerényen "néma balett"-ként emlegetik.

  8. Tiszta, gyönyörűen kezelt, nyers fa. Olyan, amilyet ritkán látni autóban.

  9. Annak ellenére, hogy a Dawn egy kabrió, a szerkezete nagyon is masszív. Ha egy buckára vagy kátyúra hajtanánk, a rugózás úgy nyeli el az egyenetlenségeket, mintha a Rolls-Royce egy varázsszőnyeg lenne, ami előtt az utat szinte szalagon húznák.

    Na ezért ilyen kölünleges a Dawn, és ezért kerül többet, mint az átlagos amerikai otthon. Lehet, hogy üzletileg még így sem túl racionális beruházás, de érzelmileg kétségtelenül.

    (via Maxim)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.