Ian Callum nevéhez egy seregnyi gyönyörű sportautó köthető, de a skót formatervező nemcsak az autóiparban húzza szépen a vonalakat, hanem igazán ízléses fotelt is tervezett.

Már 14 évesen pontosan tudta, hogy mit és hol szeretne csinálni, ezért terveket adott postára a Jaguarnak, majd évekkel később Glasgow-ban szerzett ipari formatervező diplomát. 1979-ben kezdett el dolgozni a Fordnál, ahol kisebb projektek mellett olyan modellek tervezésénél is ott volt, mint az RS200 vagy az Escort RS Cosworth. 1999-ben azonban beteljesült a gyerekkori álma és a Jaguar, valamint az Aston Martin formáiért volt felelős egészen 2019 júniusáig.

Minden egyes részlet, ami a mai napig meghatározza az Aston Martin és a Jaguar modelleket, az Ian Callum nevéhez köthető.

1993 márciusában mutatták be az Aston Martin DB7-est, mely eredetileg belépőszintű sportautónak született, de az addigi ódon formájú, kézi összeszerelésű autóknál sokkal vonzóbb lett. 2004-ig több mint hétezer darab készült belőle, amivel magasan túlszárnyalt minden korábbi Aston Martint.

Ian Callum nevéhez köthető minden a Jaguar palettáján az XE szedántól az F-Pace szabadidő-autóig, közte pedig ott a remek F-Type sportautó és az I-Pace elektromos SUV is. A James Bond filmekből ismert Aston Martin Vanquish szintén Callum műve, amit azóta már finomított is.

Ebből is látszik, hogy a formatervezők mindig valami újon törik a fejüket, és Callum is könnyedén lép ki az autók világából.

Most egy lábtartóval kiegészített fotelt tervezett, melyet a Charles és Ray Eames által tervezett Lounge Chair ihletett. Az 1956-os tervezésű fotel és lábtartó gyakran bukkan fel különböző filmekben is, mint a stílus és a jómódú élet kényelmes kiegészítője.

Callum ennek az alapformáját dolgozta át modernebb változatban és anyaghasználatban, így az ülőfelületet sem fekete, hanem kék bőrkárpit borítja. A rétegelt fa mellé pedig az autóiparban is népszerű szénszál-erősítésű műanyagot választotta, amivel valóban nagyon mai megjelenésű lett a klasszikus fotel.

 

Füstölt eukaliptuszból formálták a faelemeket, a karbonhoz passzoló sötét alumíniumrészek pedig kézzel készültek.

Ian Callum foteljéből mindössze 50 darab készül majd, melyre egész biztosan lesz vevő a több mint 10 ezer dolláros ára ellenére is, hiszen egy olyan házban biztosan remekül mutat, ahol már áll egy Jaguar XE Project 8 és egy Aston Martin Vanquish a garázsban.

Ez is érdekelhet:

Minden kezdet nehéz – a Jaguar X-Type-sztori

Nem volt könnyű dolga elfogadtatnia magát a Jaguar belépőmodelljének.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Átalakul a hulladékrendszer: hova dobjuk mostantól a leggyakoribb szeméttípusokat?

Október óta nem láttuk ezt a lányt

További cikkeink a témában