Elegáns formatervezés és forradalmi, elektronikus kormánymű jellemzi az Infiniti új középkategóriás luxusszedánját, amellyel a 3-as BMW és a C-Merci babérjaira törnek.

Az Infiniti a Q50-nel egy új számozási struktúrát vezet be, a szedánok, kupék és kabriók esetében egységesen a Q, míg a SUV-oknál és crossovereknél a QX jelzést fogják használni.

A G37 szedánt váltó Q50 külsőleg és belsőleg is sokat változott az elődhöz képest. Az első hűtőrács a tavaszi New York-i Autókiállításon bemutatott LE tanulmányautóhoz hasonló nyomott formát kapott, az ívelten kiszélesedő C oszlop pedig az Infiniti 2009-es Essence tanulmányautójából lehet ismerős. Hátul az elnyújtott LED-es lámpák és az őket összekötő díszléc ad új arculatot a Q50-nek. Az Infiniti mérnökei a dizájn mellett a gazdaságosságra is kiemelt figyelmet fordítottak, a gyártó szerint a Q50 légellenállási együtthatója 0,26, ami kiemelkedően jónak számít (a sorozatgyártású autók között a szintén Detroitban bemutatott CLA Merci 0,22-es légellenállási együtthatója a legjobb).

A Q50 kétféle motorral érkezik, a G37-től megörökölt 3,7 literes, 337 lóerős V6-os benzinmotor mellett hibrid meghajtással is kapható lesz, amiben a 3,5 literes, 365 lóerős V6-os benzinmotort egy 68 lóerős elektromos motor egészíti ki. A hírek szerint a kínálat később kétliteres benzinmotorral és dízelmotorral egészül ki. Az autóba hétfokozatú automata váltót szerelnek, a hátsókerék-meghajtás mellett pedig az Infiniti saját, összkerékhajtásos rendszerével is kapható lesz.

A Q50 az Infiniti világújdonságnak számító drive-by wire megoldását használja, amivel a kerekek és a kormány közötti összeköttetést elektronikusan oldják meg. A rendszer az Infiniti szerint gyorsabb vezérlést tesz lehetővé, miközben a vezető is jobban érzi az utat, de elektromos hibák esetére azért a mechanikus kormányművet is meghagyták.

A luxusszedánban a vezető kényelmét szolgáló megoldások egész sorát találjuk: a vezetőt segítő megoldások között megjelenik a sávtartó automatika, amely kamera segítségével segít egyenesben tartani a kocsit egyenetlen úton vagy keresztszélben, a középkonzolon pedig két érintőképernyős monitor segíti a vezetőt, amelyek közül a felsőn a legfontosabb funkciók, például a műholdas navigáció és a rádió kaptak helyet, az alsóra pedig a ritkábban használt funkciók kerültek.

A Direct Adaptive Steering segítségével négy vezetési mód közül választhatunk, ezek a vezetőt segítő automatikák mellett az áttételekre is hatással vannak. Az autó ráadásul megjegyzi vezetési stílusunkat, az i-Key rendszer segítségével a számítógép felhasználói fiókjaihoz hasonlóan menthetjük el saját konfigurációnkat (például az ülés beállításait, az ideális hőmérsékletet, navigációt és a vezetőt segítő automatika beállításait), amit az ajtó nyitásánál a kocsi azonnal betölt.

Tovább:
Merész formákkal érkezik a fapados Lexus
Stingray lett az új Chevrolet Corvette
Az autórovat legfrissebb híreihez

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában