Nincs élmény, várni kell – Ezért utáljuk a netes ruhavásárlást
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Érveltünk már az online ruhavásárlás mellett, de az éremnek mindig két oldala van. Vannak bizony hangulatrohasztó hátrányai is, amiket a világért sem rejtenénk véka alá előletek. Megnéztük, mit nem szeretünk a webshopokban!

Jön a veddmeg-levél

Az online áruházak bizony nem engednek vásárolni e-mail cím nélkül, ahova minden másnap levelet küldenek életed ajánlatáról. Még ez sem annyira idegesítő, na de ha az ember több helyről vásárol... Három-négy webshop esetén garantált a mindennapos veddmeg-levél, akcióznak, sale van, csak most, csak neked. Erről persze le lehet iratkozni, de próbáld megtalálni a levelek végén a 0,05-os betűmérettel, retinakijelzővel is olvashatatlan szöveget.

A vásárlás élménye...

A férfiak között is vannak olyanok, akik szeretnek elmenni vásárolni, akár ruhát is. Össze lehet röffenni a haverokkal és el lehet tölteni egy napot egy bevásárlóközpontban vagy a városközpontban, közben bedobni egy ristrettót – a XXI. században ez sokaknak nem nyűg, hanem kikapcsolódás. Igen tudjuk, a kényelem mindent megér, de a netes böngészés mégsem hasonlítható össze egy shoppingolós nappal, ami még mindig nagyobb biznisz a márkák többségének. A Forma–1-es pilóták sem örülnének, ha a szimulátor felváltaná az igazi versenygépet. Ez a helyzet a netes ruhavásárlással is: jó, hogy van, de a helyén kell kezelni. Az élmény korántsem ugyanaz.

Várni kell

Rámész egy jó dzsekire, bedobod a virtuális kosárba, kicsengeted a lóvét, aztán... nem történik semmi egy hétig. A fizetés utáni azonnali jutalom a webshopoknál nem létezik, maximum kapsz egy e-mailt, hogy Oké, elindult a csomag! és kész. A fizikai világban eléggé nehezen értelmezhető az az állapot, hogy megvetted, de még nincs nálad. Ez egy bizonytalan dolog, így az embernek el kell nyomnia az érzéseit és türelmesnek lenni. Ami nem mindig kellemes.

Ruhapróba? Ne felejtsd el!


Fotó: World Architecture News

Tudom, az előző heti cikkben is benne volt ez az érv, de itt teljesen más megvilágítást kap. Próbálni bizonyos daraboknál ugyanis eleinte muszáj, és a kevésbé gyakorlott ruhavásárlók könnyebben lőnek mellé, mérettáblázat ide vagy oda. Ha már ott tartasz, hogy próba nélkül lősz az üzletekben olyan felsőket magadnak, amelyek pont passzolnak rád, akkor nyugodt szívvel ajánljuk a webshopokat.

Ellenkező esetben eleinte inkább maradj a fizikailag is fellelhető boltoknál, mert lehet, hogy nem tudsz kifogni olyan jó ajánlatokat és nem tudsz annyi darab közül válogatni, de egyes esetekben megéri inkább többet fizetni azért, hogy az ember felpróbáljon mondjuk egy cipőt, és ha nem jó, egyből vissza tudja adni az eladó kezébe. A webshopoknál a csere hetekbe is telhet.

A Magyar Posta

Nem akarjuk bántani a Magyar Postát, de mutassatok egy élő embert, akinek még nem akadt vele gondja. Néha nem érkezik meg, néha egy kicsit megsérül, a szomszéd épp nem volt otthon, a postást elkapta a calicivírus, a csomag eközben elolvadt, oxidálódott, elpárolgott, elvitték az idegenek. Nem ez az általános, de előfordulhat.

Múlt heti cikkünket és jelen írást párba állítva akkor mit is ajánlunk? A lényeg itt is az egyensúly. Mivel mindenki számára elérhető korunk egyik legjobb találmánya, a webshop, bátran használjuk, de kezeljük helyén, és ha nem bízunk a méretben – vagy tudjuk, hogy egyes testrészeink nem olyanok, mint az átlagé és nehezebb rá megfelelő ruhát találni –, akkor inkább vegyük a nyakunkba a várost, ahol azonnali az interakció az eladóval.

Tovább a:
Legfrissebb cikkekhez
A rovat többi cikkéhez
A szerző múlt heti kedvencéhez: A divat piszkos kis titka

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.