A csodák soha ki nem merülő forrása lett Magyarország

Tudtad? rovatunk bemutatja.

Az történt, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség tegnap bemutatta új országmárkáját. A WOW Hungary szlogennel induló nemzetközi kampány részleteit, az imázsfilmet és az elmúlt hónapokban elkészült országmárka teljes arculatát a Turizmus Summit 2018 konferencián ismertették, ahol átadták a 30. Pro Turismo díjakat is.

Pár szóban ütős és eredeti turisztikai szlogent kovácsolni nem könnyű, és nem is sikerülhet mindig. A Magyar Turisztikai Ügynökség frissen debütált országimázs kampányának sem sikerült, de ez nem kirívó eset, száz szlogenből ugyanis kb. húsz tragikus, hetven unalmas, nyolc elmegy, kettő pedig jó.

Az MTÜ-nek a következő jött össze:

Az új turisztikai országmárkához imázsfilm is készült Magyarországról, melyhez az egész országot bejárták a forgatócsoportok, és összesen 6420 kilométert utazva, és 35 napnyi előkészítés után 22 napon át forgattak majdnem 90 városban.

„Büszkék vagyunk hazánk minden szegletére, minden turisztikai térségére, és úgy gondoljuk, hogy ezt meg kell mutatnunk az egész világnak. Azt szeretnénk elérni, hogy a külföldi turisták szemében is legyen bakancslistás hely a Balaton, a Dunakanyar, a Tokaji borvidék, a Hortobágy, a Mátra és a Bükk, Sopron, Pécs, Debrecen vagy Szeged, és még sorolhatnánk" – nyilatkozta a sajtónak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A Wow Hungary, és a Magyarország, a csodák soha ki nem merülő forrása nem kifejezetten rossz, hanem szimplán nem karcolja meg az ingerküszöböt, ami nem feltétlenül baj, mert lássuk be, melyikünk látogatott el valaha azért egy országba, mert jó volt az országimázs szlogenje? Felőlünk lehet akármilyen béna Izland turisztikai ügynöksége, szívesen elmennénk a gejzírek földjére, és ugyanígy vagyunk egy halom egyéb desztinációval.

Másnak sem sikerül, mutatjuk, mennyire nem.

Az sem olyan szerencsés, hogy ha jelen pillanatban beírjuk a Google keresőjébe a Wow Hungary kifejezést, az első találat a World of Warcraft magyar oldala lesz.

Az biztos, hogy az előrelépés megkérdőjelezhetetlen, az előző turisztikai szlogenünk ugyanis valóban tragikus volt, az angol Telegraph például a legrosszabbak közé választotta – lássuk be, jogosan.

Az MTÜ-nél egyébként akadnak jó ötletek, a belföldi turizmust felpörgetni célzó kampányuk kifejezetten eredeti és 21. századi.

„A célunk a hazai utazóközönség bevonásával inspirációt adni a belföldi utazásokhoz, a négyévszakos Magyarország felfedezéséhez, ismert és kevésbé ismert tájak, hazai úticélok bebarangolásához, új élmények kereséséhez. Azt tapasztaljuk, hogy egyre hangsúlyosabb szerepet kap az utazások során élményeink azonnali megosztása a közösségi médián keresztül barátaink körében. Ezért mostantól teljesen új interaktív, a magyar utazókat és a helyi közösségeket bevonó kampánnyal népszerűsíti az MTÜ a hazai úti célokat a középpontban egy térkép alapú online élménymegosztó információs térrel, ahol bárki megoszthatja legkedvesebb helyeit, élményeit az egész országgal.”

Azt nem tudjuk, hogyan működik a valóságban a dolog, de ötletnek teljesen rendben van. A belföldi turizmus is fontos, de az talán fontosabb, hogy külföldön sikerüljön eladni magunkat, ehhez pedig az ügynökség igyekszik erőforrásokat mozgósítani.

Az októberben induló, januárig tartó integrált kommunikációs kampány során bruttó négy milliárd forintért összesen tizenhárom országban (Németország, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Hollandia, Egyesült Királyság, Kína, USA, Franciaország, Kanada) hirdet majd a Magyar Turisztikai Ügynökség. A legnagyobb hangsúly azokon a küldőpiacokon lesz, ahonnan már jelenleg is jelentős vendégforgalom áramlik a vidéki desztinációkba, és tíz különböző nyelven lesznek láthatóak a hirdetések.

Hogy a Wow Hungaryvel sikerül-e megfogni a lengyeleket, oroszokat, kanadaiakat, stb., az majd jövőre fog kiderülni, vagy két év múlva. Akár még az is megtörténhet, hogy baromira be fog ütni ez a szlogen, hiszen mint tudjuk ez az ország a kimeríthetetlen csodák forrása!

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon