Egészen biztosak vagyunk benne, hogy az energiaitalok (adalékanyaga) kapcsán már hallottál a taurinról, jót és rosszat egyaránt. Nem csodálkozunk, ha elvesztél az információk világában, azért most segítünk kicsit rendbe tenni a dolgokat.

Mi az a taurin és mire jó?

A taurin egy aminosav, vagyis tested egyik építőköve, ami a szervezetedben természetes formában is megtalálható, vagyis a te tested is termeli (a májban és az agyban a B6-vitamin közreműködésével). A taurin hatását még ma is kutatják, de azért így is lehet tudni róla néhány dolgot. Például azt, hogy hasznos, mert

  • Nem stimuláns, mégis serkentőként hat az agyműködésre

Kutatások ugyanis kimutatták, hogy a koffein és a taurin jó párost alkot, kiegészítve egymás hatását fokozzák a fizikai és a szellemi teljesítőképességet. És bár koffeinnel együtt tényleg felpörget – igaz, csak akkor, ha kevesebb taurint tartalmaz, mint a koffeint –, maga a taurin éppen ellenkezőleg hat a szervezetedre:

  • Nem mennek rá az idegeid, sőt!

A taurin védi az idegsejtek és a sejtmembránok fenntartását, plusz – és itt jön a lényeg – növeli a GABA mennyiségét, amely nyugtató hatással van az idegrendszerre, valamint hozzájárul az úgynevezett stresszhormonok mennyiségének csökkentéséhez. Vagyis segít a szorongás leküzdésében (és még az epilepsziás tünetek csökkentésében is).

  • Szerepet játszik a szív egészséges működésében

Csökkenti a vérnyomást és szabályozza a szervezet kalcium szintjét, utóbbi pedig visszaszorítja az érelmeszesedés kockázatát, ami a szívinfarktus kialakulásának esélyének csökkenésével jár.

  • Hasznos az izomzatod számára

Ugyanis segíti az izomépülés és izomregeneráció szempontjából legfontosabb folyamatot, a fehérjeszintézist.

Mi az a mennyiség, amennyire szüksége van a szervezetednek?

A szervezeted napi 125 mg taurint termel, egy átlagos napi étrenddel pedig nagyjából 40-400 mg taurint viszel be. A legjobb az lenne, ha

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy jelenleg nincs olyan tanulmány, ami az ennél nagyobb mennyiségű vagy hosszú távon történő taurinfogyasztás hatásait vizsgálná, de azt viszont bizonyították, hogy ez a 3000 mg nem terheli meg a vesét, ez mennyiség hosszú távon is biztonságosnak mondható.

Hol máshol található meg az energiaitalokon kívül?

Ahogy fentebb is írtuk, a szervezeted maga is termel valamennyi taurint – kivéve csecsemőkorban, akkor az anyatejből jutsz hozzá –, de külső, természetes forrásból is beviheted. Például kifejezetten magas a taurintartalma

  • a halféléknek (a makréláé főleg),
  • a csirke- vagy a bárányhúsnak,
  • a tengeri algának,
  • a kagylónak,
  • a ráknak és
  • a tenger gyümölcseinek,
  • de a tej és a tojás is jó forrás lehet.

Sajnos kicsit rossz hír a vegetáriánusoknak és vegánoknak, hogy a földben fejlődő zöldségek taurint nem tartalmaznak.

Arra viszont felhívnánk a figyelmed, hogy ha szeretnéd kimaxolni a taurin minden jóságát, akkor ahhoz a rendszeres napi húsfogyasztás sem elegendő, mert ugye azzal is csak 40-400 mg-ot viszel be.

DE! És itt jön a jó hír.

Vannak bizonyos táplálék-kiegészítők, amivel tudod növelni a bevitt taurinmennyiséget. Oké, tudjuk, hogy a táplálék-kiegészítő hallatán valami mű cuccra (és kigyúrt, ostoba konditermi szörnyekre) gondolsz, de arról ITT írtunk, hogy miért is nem olyan nagy hülyeség néha szedni valamit.

Például az egyik legnagyszerűbb érv az az, hogy nem igényel semmiféle különösebb előkészületet, mondjuk sütés-főzést. Itt van például a BioTechUSA BCAA Amino Energy Drink névre hallgató energiaitala, amit elég csak felbontanod és meginnod.

Ez abban a különbözik a többi hasonló terméktől, hogy a legtöbb mostani energiaitallal ellentétben nemcsak koffeint tartalmaz, hanem taurint is, vagyis ezzel tényleg fel tudod pörgetni magad szellemileg és fizikailag is, hogy minden téren kihozhasd magadból a maximumot. És ha az edzőteremben is odateszed magad, akkor egész könnyen nézhetsz ki majd így:

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a BioTechUSA.

(Fotó: Pixabay)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon