Persze nem feltétlenül a sörgyártó tehet erről.
A világ második legnagyobb sörgyártójának számító Heineken eddig valahogy átvészelte a mintegy egy éve húzódó koronavírus-járvány miatt bekövetkező bevételkiesést, most viszont eljött az a pont, amikor már nem tud mást tenni, minthogy átszervezésbe kezd.
A közleményük szerint a 2020-ban 109 millió euró, mintegy 39 milliárd forint veszteséget könyvelhettek el.
A termékpaletta átalakítása mellett ennek egyik következménye, hogy
a Heineken kénytelen megválni a dolgozóinak mintegy 9%-ától, ami világszerte 8000 ember elbocsátását jelenti
(amivel a személyi jellegű kiadások kábé 350 millió euróval, azaz 125 milliárd forinttal csökkennek, 2023-ig pedig 2 milliárd eurót, azaz 714 milliárd forintot spórolnak meg) – jelentette be a sörgyártó tavaly júniusban kinevezett vezérigazgatója, Dolf van den Brink.
Szerencsére Magyarországot nem érinti a tömeges leépítés, legalábbis ez derül ki a HEINEKEN Hungária Telexnek küldött közleményéből:
„A HEINEKEN anyacége által bejelentett intézkedések, amelyek globálisan összesen mintegy 8000 munkahelyet érintenek a vállalatcsoportnál, a magyar leányvállalatot nem kötelezik leépítésekre. A HEINEKEN elkötelezettsége töretlen magyar munkavállalói, beszállítói és fogyasztói iránt.”
És ha már alkohol...
(Forrás: Reuters, Telex, fotó: Getty Images)