A domináns-szubmisszív játékokról teljesen hibás képet ad ez a mamipornónak is rossz spamfilm, amit most egy cikkel szeretnénk kiigazítani.

1: A BDSM nem egy betegség

A szürke ötven árnyalata úgy állítja be az egész domináns-szubmisszív interakciót, mint egy beteg és torzult dolgot. A történet szerint a főhős Grey azért szeret büntetni és verni fiatal nőket, mert gyermekkorában a drogfüggő anyja (akire minden szexuális alárendeltje hasonlít) elhanyagolta őt,  a pimpje pedig verte és Grey ezt a sérelmet torolná meg felnőttként a BDSM interakciók során. Ez nem is állhatna távolabb a valóságtól: a Journal of Sexual Medicine 2014-es kutatása szerint a BDSM klubokba járók és a BDSM-et aktívan gyakorlók között nincsenek vagy csak elhanyagolható számban vannak olyanok, akiket gyermekkori bántalmazás vagy szexuális erőszak ért. Így a Szürke ötven árnyalatának tanulsága, miszerint a verés igénye egy poszttraumatikus betegség, amiből Ana kigyógyítja a vaníliaszerelmével a főhőst, teljesen elhibázott.

2: Motiváció – A domináns

Már írtunk egyszer a BDSM-ről, de tisztázzuk le újra, mit is jelent ez. A BDSM akronímának többféle dekódolása van: egyrészt jelentheti a bondage-dominance-sadism-masochism szavakat (azaz kötözés-dominancia-szadizmus-mazochizmus) vagy állhat a bondage-discipline-sadism-masochism (kötözés-fegyelem-szadizmus-mazochizmus) helyett, valamint a D&S-t külön is emlegetik (ami a dominance&submission, azaz leuralás-behódolás rövidítése). A dolog lényege, hogy a két- vagy többszereplős szexuális aktusban nem egyenlőek a résztvevők: az egyik fél a domináns, a másik pedig behódol és engedelmeskedik. Úgyhogy álljon itt a lényeg:

Az, hogy a domináns szereti megverni az alárendeltjét, egyáltalán nem biztos, hogy azt jelenti, szadista lenne. Sőt. Az erotikus közegben létrejövő fizikai bántalmazás (ami egyszerre fájdalom- és kéjokozás) nagyon sok esetben csak eszköz a domináns hatalmának bizonyítására. A szubmisszív nem csupán alárendeli magát a dominánsnak, hanem teljesen a kezébe adja a testét és a szellemét szexuális használatra. Ha filozófikusabban fogjuk meg a dolgot, akkor az egyén, az indivídum, tárgyiasítja, objektizálja magát a BDSM aktus során, ezzel a személye fölötti teljes hatalom gyakorlásának jogát adja a dominánsnak. Tehát ez a legtöbb esetben nem egy korbács-fájdalom játék, hanem egy hatalomjáték, ami a korbácsban is kifejeződhet.

3: Motiváció -  A szubmisszív

Felmerül a kérdés: miért is akar valaki alárendelt lenni? Miért adná a teste és a szelleme fölötti teljes hatalom gyakorlását át valakinek? Mi a motivációja a fizikai fájdalom vagy megaláztatás igényének egy emberben? A Szürke ötven elcseszése ezt is ugyanolyan laposan, bénán és ráadásul tök hamisan tálalja: ha valaki szubmisszív, az beteg, annak valamilyen traumája volt, azért igényli, hogy verjék és tárgyként bánjanak vele. A szubmisszív nem beteg és nem torzult személyiség, hanem élvezi azt, hogy átveszik felette a teljes hatalmat. Míg a Szürke ötven azt sugallja, hogy minden nő igazából vanília szexet szeretne (nem BDSM szexet), addig a szubmisszív igényű személynek ugyanannyira nem kielégítő a “sima szex” mint a dominánsnak – tehát mindketten a saját vágyaikat élhetik ki, nem az egyik fél igazodik szerelemből a másik fél perverzióihoz. A kontroll átadása a teljes szabadságot is jelenti: a szubmisszív mentesül az aktus során a döntésektől, nem kell, sőt, nem is szabad határoznia semmiről.

Míg a domináns végig dolgozik: kikötöz, elver, különböző módon stimulálja alárendeltjét, átkötöz, közösül, különböző pózokba rendezi a másikat, addig a szubmisszív úgymond passzívan, a kikötözött helyzetekből adódóan mozdulatlanul viseli és élvezi a rágyakorolt nyomást. Mellesleg bizonyított tény, hogy a legtöbb BDSM kapcsolatban a szubmisszív sokkal többször élvez el mint a domináns, aki gyakran teljesen kimerül a hatalom gyakorlásától. Szóval a BDSM egy érdekes szexuális libikóka, amiben a “bántalmazott” szubmisszív sokkal több fizikai élvezetet szerez mint az őt “bántalmazó” domináns.

4: Eszközök

Ez is teljes hülyeség ebből a filmből: a korbács és a lovaglópálca egyáltalán nem kötelező eszközei egy BDSM kapcsolatnak. Fent említettük, hogy a leuralás és a behódolás a legfőbb motivációk, amelyek teljesen verbális eszközökkel is megvalósulhatnak, Például az utasítás és a parancs ilyen verbális módszerek; az engedelmeskedés már a leuraltság jele. Az olyan utasítások, amelyek megalázó helyzetbe hozzák a szubmisszívet, gyakran erősebb és hatásosabb módszerek a hatalom fitogtatására mint egy megtorlórúd. A fizikai eszközökkel való hatalomgyakorlás és fegyelmezés pedig végtelen lehet, a könnyebb, cirógató korbácsoktól kezdve az erősebbekig, az inkább izgató hatású pálcáktól a csíkokat hagyó cuccokig a nyakörvön, szalagon és egy szájpecken át bármi. A két fél általában közösen szerzi be ezeket és megbeszélik, mi fér bele és mi nem. De a lényeg: inkább lesz egy kapcsolat BDSM a verbális utasítástól mint egy paskolótól: a minden segédtárgy, csakúgy mint a szavak, eszközök az erőviszonyok tisztázására.

5: Konszenzus

A Szürke ötven árnyalata és annak legtöbb félrecsúszott, álpszichologizáló elemzése azt sugallja, hogy a BDSM az áldozat kihasználásáról szól. Ez totál tarthatatlan baromság: a BDSM kapcsolat mindig konszenzuson alapul: a két fél közös igényén az ilyen jellegű szerepekre, amely nem szerepjátszás, hanem saját szexuális álmaik kinyilvánítása. A szubmisszív nem egy akaratgyenge, önbizalomhiányos mazochista, a domináns pedig nem egy hatalommániás szadista. Az életben a BDSM résztvevői nincsenek alá- és fölérendelt kapcsolatban; a szub-dom felállás csakis a hálószobai aktusra korlátozódik. Szintén a Journal of Sexual Medicine kutatása bizonyítja, hogy a BDSM kapcsolatban élők beszélnek a legtöbbet a szexről: az ilyenfajta, nagyon sok kísérletezéssel és megismeréssel járó kapcsolatot nem is lehet teljes őszinteség és nyitottság nélkül folytatni.

Tehát összegezve: míg a domináns a másik feletti teljes kontrollt és hatalomgyakorlást keresi, addig a szubmisszív a kontrollvesztést szereti, ők együtt pedig az ezen keresztül elérhető gyönyöröket. A BDSM minden tévhittel ellentétben egy konszenzuson alapuló, egészséges kapcsolat, amelyben a felek egy nagyon intenzív, közös felfedezőutat járnak be a szexuális hatalomjátékok során, azok erotikus segédeszközeinek bevonásával.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon