2040-re teljes klímasemlegességet akarnak, ehhez már most lépniük kell.
A Volvo Cars szerdán indította útjára a programot, ennek első konkrét vállalása, hogy
2018 és 2025 között 40 százalékkal csökkentik tevékenységeik egy autóra eső, életciklusra vetített szénlábnyomát.
A terv összhangban van a 2015-ös párizsi egyezménnyel, amely a globális felmelegedés mértékét az iparosodást megelőző szinthez viszonyított 1,5°C-on belül igyekszik tartani. A cég a teljes körű elektrifikáción túl a gyártóhálózatának, tágabb értelemben vett tevékenységeinek és beszállítói láncának szénkibocsátását is mérsékelni kívánja, valamint folyamatosan növeli az anyagok újrahasznosításának és újrafelhasználásának mértékét.
A célok:
- 2025-re a tisztán elektromos járművek tegyék ki a vállalat globális eladásainak 50 százalékát (ez korábbi vállalás – ezzel 2018 és 2025 között 50 százalékkal csökkenne az egy autóra jutó szén-dioxid-kibocsátás mértéke.
- a globális beszállítói hálózat szén-dioxid-kibocsátását csökkentése 25 százalékkal 2025-ig
- az újrahasznosított műanyagok részarányának 25 százalékra emelése az új Volvo autókban 2025-re
- a vállalat teljes tevékenységére (beleértve a gyártást és a logisztikát is) vetített szénkibocsátás 25 százalékos csökkentése
A hagyományosautó-gyártók közül a Volvo Cars a világon elsőként hirdette meg a teljes körű elektrifikációs programját: fokozatosan kivezetik a piacról a kizárólag belső égésű motorral hajtott járműveit.
Az idei évtől kezdődően minden újonnan bevezetett Volvo részben vagy teljesen elektromos hajtást kap, szerdán pedig a vállalat első tisztán elektromos járművét, a Volvo XC40 Recharge modellt is bemutatták.
Ettől kezdve a Volvo Cars minden új típusának közzéteszi az életciklusra vetített szénlábnyomát.
Ez is érdekelhet: