Szeretjük a plazát, de nem úgy, mint a déliek vagy az északiak. A wifi elvárás.

Eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég huszonegy országban, ezer-ezer fős mintán végzett kutatása viszont segít az európai szokások összehasonlításában. Észak- és Dél-Európa nem csak földrajzilag különül el, a kettő közötti országok külön csoportot jelentenek.

Míg Dél-Európában az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda, tudják, milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak, a vásárlást követően pedig távoznak. A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik.

Magyarország a köztes – egyébként legnépesebb – országcsoportba tartozik, amelyekben vannak elvárt szolgáltatások: legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely. A látogatás módja inkább az északi mintát követi – a magyar vásárlók negyven százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

A felmérés szerint a magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut, tehát a kereskedőknek megéri a profi internetes jelenlétre áldozni, de az üzlet fenntartásától sem kell félni, mert az informálódás után betér oda a vásárló. Már csak azért is, mert a magyarok utálnak a neten fizetni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Veszélyesen süllyed több tucat kínai nagyváros

Ha ott van ő, egyszerűen nem lehet senki vagy semmi másra nézni

Kerti tavat szeretnél? Képbe hozunk sok részlettel, hogy aztán könnyen megépíthesd

További cikkeink a témában