A Boom Supersonic XB–1 elérte az eddigi legnagyobb sebességét, emellett pedig a magassági rekordját is megdöntötte.
A kísérleti repülőgép november 5-én, a hetedik tesztrepülésén ért el a Mach 0,82-es sebességet, ami 1 012 km/h-s sebességet jelent. Az XB–1 első tesztrepülése 2024 márciusában volt, azóta a gép fokozatosan növeli a sebességét, és már nem sok választja el a Mach 1-től, azaz a hangsebességtől.
„A hetedik repülés során a vibrációs hatókör bővítésére és a pilótafülke nyomásának tesztelésére összpontosítottunk, hogy biztosíthassuk az XB–1 biztonságos teljesítményét és kezelhetőségét ilyen sebesség és magasság mellett is”
– áll a Boom Supersonic nyilatkozatában, amit a cég a tesztrepülést követően tett közé.
A legutóbbi tesztrepülést Tristan „Geppetto” Brandenburg vezette, aki az amerikai haditengerészet tesztpilótákat képző iskolájában végzett.
A teszt során a sebességi rekord megdöntése mellett új magassági rekord is született, mivel a gép 7 014 méteres magasságba ért.
Az XB–1 program a Boom tervezett szuperszonikus utasszállítójának, az Overture-nak a tervezését és fejlesztését szolgálja, amelyet a cég szeretne majd egy napon kereskedelmi forgalomba hozni.
Az Overture repülőgép fejlesztése még korai szakaszban van, de a vállalat úgy véli, hogy egy környezetbarátabb utódja lehet a legendás Concorde-nak,
annak a szuperszonikus utasszállító repülőgépnek, amely Mach 2-es sebességgel is repülhetett 1976 és 2003 között.
A Concorde életútjában meghatározó eseménynek számított az Air France 4590-es járatának katasztrófája 2000. július 25-én, amikor egy Concorde típusú utasszállító felszállás közben ráhajtott egy másik repülőről leesett roncsdarabra, nem sokkal később pedig lángra kapott. A balesetben 113 ember vesztette életét. A baleset következtében lecsökkent utasszám, a folyamatosan növekvő fenntartási költségek, valamint a világszinten előtérbe kerülő fenntartható repülés miatt a gépet 2003. október 24-én kivonták a forgalomból.
Ezek is érdekelhetnek: