Fura társítás, mégsem ritkaság, hogy egy autós és egy italos cég összedolgozik. Örök klasszikus a műfajban az egykori Martini-Lancia páros, Vajon a Macallan-Bentley duó is azzá válik?

Ezt a párost most kivételesen nem a motorsport hozta össze, bár ott a leggyakoribb, hogy sörös, whiskys cégek szponzorálnak autós csapatokat. A Bentley és a Macallan együttműködését a karbonsemlegesség, a fenntarthatóság eszméje hívta életre.

A VW-csoport tulajdonában lévő brit luxusautó-márka és az egyik leghíresebb tradicionális skót whiskyfőzde egy autóbemutató kapcsán jelentette be, hogy akkor mostantól ők járnak. A Bentley Flying Spur konnektorról is tölthető hibridváltozatát ugyanis a Spey folyó partján lévő Macallan-birtokon mutatták be és itt beszélt közös céljaikról a két cég első embere.

Konnektorról tölthető Flying Spur és Bentayga, mint szolgálati autók a legendás whiskyfőzdénél. Mögöttük a Macallan-birtok hobbitbirodalma

Ezek a célok világosak: elérni a klímasemlegességet mind a luxusautó-gyártás és üzemeltetés, mind a whisky-lepárlás energiaigényes folyamatban.

A Bentley részéről ez a törekvés a márka első száz, meglehetősen benzinigényes és CO2-kibocsátásban aktív esztendőjét követő, ma még részleteiben eléggé sejtelmes Beyond 100 stratégia első tárgyiasulásaiban, a ma még csak konnektorról tölthető, de legalább már részben tisztán elektromosan használható Flying Spur luxuslimuzin és Bentayga szuperprémium formájában máris megmutatkozik.

Az 1824-ban alapított, tehát a Bentleynél 95 évvel idősebb Macallan (furcsa kapcsolat ez) a természetbe szervesen illeszkedő, a hobbitok Megyéjét idéző lepárlóüzemével is hirdeti zöld elkötelezettségét, de a cég 2030-ra teljesen karbonsemlegesen szeretné végezni az ipari, szállítási folyamatokat is. A Macallan járműflottája 2025-re már elektromos lesz. Ebben a flottában nagy valószínűséggel már tisztán elektromos Bentley-k is lehetnek majd, hiszen

a Bentley úgy tervezi, két év múlva már minden autójuk hibridhajtású lesz. 2025-ben megjelenik az első villanyautójuk is, 2030-ra pedig már kizárólag elektromos luxusautókat készítenek majd.

Ráadásul olyan gyárban, amely reményeik szerint ekkor a világ első teljesen karbonsemleges luxusautó-manufaktúrája lesz.

Adrian Hallmark, a Bentley elnök-vezérigazgatója úgy gondolja: „Tanulhatunk egymástól az elkövetkező hónapokban, években, hiszen cégeink a maguk területén azonos étoszok szerint, a kiváló minőség iránti szenvedély, a művészi szintű, kézzel végzett munka tisztelete és immár az innovatív, mások számára is utat mutató fenntarthatóságra való törekvés szellemében működnek”. Igor Boyadjian, a Macallan vezérigazgatója pedig úgy gondolja, „A Macallan és a Bentley Motors egyaránt gazdag múlttal rendelkezik, közös értékeik között pedig ott a szakértelem, a mesteri szintű hozzáértés, a kreativitás és az innováció”.

A két cég közös, a bejelentést lezáró üzenete pedig természetesen nem más, mint hogy

„Please drink responsibly. Do not drink and drive”

vagyis fogyassza mindenki felelősséggel az alkoholos italokat és senki ne vezessen, ha már ivott!

Ez a Bentley még nem elektromos, de jó:

Elég vacak nyolc henger is a hatalmas Bentley Flying Spurba?

Hát persze, hogy elég. Ha lepadlózod, így is majdnem elájulsz, akkorát tol ez az óriási luxuslimuzin. Nem túlzok, tényleg!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában