Nyugodtan repülhetsz velük, csak legyen nálad egy nagy köteg cash!

Lehet, hogy inkább 130 ezer forintot kellett volna írnunk a címbe, az még jobban hangzik. Mindegy, 400 euró az pont ugyanannyi, és nem kevés, főleg a semmiért.

De mégis mi történt?

Semmi különös. Tizenegy fős társaság utazott Spanyolországba, megvolt az online jegyvétel, mi több, plusz díjat is fizettünk a priority szolgáltatásért. Be is csekkoltunk, ahogy kell, majd várakoztunk a kapuknál, ám amikor kiderült, melyikhez kell mennünk, jött a nagy pofára esés: a fedélzetre már nem tudtunk felszállni, mert út közben törölték a check-int.

Tehát a biztonsági ellenőrzésen átmentünk, majd a következő pontig a tizenegy főből tíznek törlődött a check-inje, közölték, nem mehetünk tovább.

Így járt különben egy külföldi utastárs is. De nem kellett a fagyos ideiglenes épületben dekkolnunk az öröklétig, volt megoldás! Fizessünk fejenként 40 eurót, és újra becsekkolnak bennünket!

Szerencsre, hogy nem forintban kérték, abból nem volt nálunk 130 ezernyi. Az eurós fizetésről viszont nem tudtak kiállítani áfás számlát. Kártyával fizetni? Azt felejtsük el.

Nem volt választásunk, priority szolgáltatás ide vagy oda, fizetnünk kellett. Elsőkből lettünk utolsók, de lehetett volna rosszabb is: amikor ugyanis jegyzőkönyvezést kértük, közölték:

felvehetünk jegyzőkönyvet, csak akkor nélkülünk megy el a gép.

Mit tehettünk volna? Morgolódva felszálltunk a gépre, ahol vidáman közölték, hogy "Szép napot, kellemes utazást!"

A visszaútra eleve kaptunk új beszállókártyákat, így ott már nem volt probléma. De az nem kérdés, hogy egy teljesen kifizetett szolgáltatásért, tisztán a légitársaság hibájából nem lehet fejenként 40 euróval lehúzni senkit, úgyhogy az ügynek hazai pályán lesz folytatása, ahogy az egyik szervező fogalmazott,

Na persze. És ez a technikai hiba nem náluk keletkezett talán? Ugyan már.

A tortúrát simán elviselné az ember, ha sűrű elnézéskérés közepette közölnék, hogy ezt a pénzt visszakapjuk. De mint látjuk, erről szó sincs, sokkal inkább lenyelni akarják ezt a 400 eurót (meg a külföldi utastársakét, összesen a fene tudja, mennyit).

Akkor is más lenne a helyzet, ha valamilyen új rendszer miatt lenne gubanc, de legnagyobb meglepetésünkre néhány másodperc kereséssel

találtunk kísértetiesen hasonló eseteket a Wizz eszköztárából, több mint két évvel ezelőttről!

Ott sem túlzottan izgatták magukat a kiléptetett utas miatt, aki gyakorlatilag egy egyszerű alkalmazott józan paraszti eszének köszönhette, hogy egyáltalán felülhetett a gépre. Akkor éppen a lutoni reptéren bénázott a légitársaság, tehát az is kizárt, hogy valami helyi probléma lenne.

Máskor a késések kezelésével akadt probléma, és mindig közös nevező a panaszkezelés szinte teljes hiánya.

Szóval ez egy évek óta fennálló probléma, és úgy tűnik, a Wizz sem a hozzáállásán, sem a nyomorult check-in rendszerén nem hajlandó változtatni semmit. Végül is, ha csak az utasok tizede lenyeli a 40 euró veszteséget, nekik már baromi jó üzlet.

Mi viszont eztán próbáljuk megúszni az életet Wizz nélkül addig is, amíg nincs Budapest-Bécs hyperloop.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon