Már megépült a tesztpálya – ha beválik, alapvetően megváltozhat a városok tömegközlekedése.

Jó, hogy külsőre hasonlít, különben nehéz elhinni a kínai járműről, hogy villamos, hiszen sem villamosvezetékre, sem sínre, sem vezetőre nincs szüksége. Előbbit akkuk pótolják, a sínt speciális felfestések, a vezetőt pedig érzékelők, amelyek a felfestést és a környezetet is figyelik.

Az Autonomous Rail Transit (ART) egyszerre 300 személyt képes szállítani a három szelvényében (de akár ötszelvényes is lehet). Gumikerekes, és mindkét irányban képes közlekedni, tehát nem kell fordulót beiktatni, és elég neki tíz perc töltés, hogy aztán 25 kilométert megtehessen.

A tesztpálya már kész van Csucsouban (Zhuzhou), jövőre ígérik az éles üzemet. Ha az ART jól teljesít, sokkal olcsóbban, környezetbarát módon lehet majd villamosvonalakat létesíteni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Chloéval csápolnánk végig a Kylie Minogue-koncertet a Szigeten

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés