Ha azt mondjuk, hogy whisky, akkor az embernek elsősorban nem egy fenséges desszert jut az eszébe, pedig ha belegondolunk: a desszert és a whisky is lehet édes, zamatos, de még akár fanyar is. A Glenmorangie Tale of Cake egy desszertwhisky, de nem pont úgy, ahogy azt gondolnád.

A skót márka egyik legújabb, legnagyobb dobása a Tale of Cake kollekció, ami a családi találkozókat és a közös desszertek élményét eleveníti fel. A Tale of Cake talán egyedülálló módon vegyíti a tokaji ízvilágot és a sütemények édes aromáit. A Glenmorangie whiskymestere, Dr Bill Lumsden rájött, hogy a legtöbb családi élménye valamilyen tortához vagy desszerthez kapcsolódik, legyen szó születésnapról, házassági évfordulóról vagy bármilyen közös ünneplésről.

Lumsdennek e kapcsán támadt egy zseniális ötlete, így jött létre a forradalmi Tale of Cake, ami ezeket az élményeket sűríti ellenállhatatlan ízekbe, illatokba. A whiskyben megelevenedik a méz, a fehércsokoládé és a gyümölcs ízvilága is, mindez 18 évig érlelt, karakteres formában. Hab a tortán, hogy az édes ízeket egy leheletnyi menta árnyalja.

Ezek alapján könnyen gondolhatná azt az ember, hogy a Glenmorangie csak egy könnyű desszertmárka, nos, aki ezt gondolja az hatalmasat téved. Több könyv és ajánló is a világ 100 legfontosabb whiskyje közé sorolja a cég talán legnépszerűbb termékét, a 10 éves Glenmorangie Originalt, ez az örökség pedig nem a semmiből jött. Túlzás nélkül állítható, hogy ez a whisky lett a kulturált whiskyfogyasztás egyik zsinórmértéke, sokak szerint az, aki el szeretne kezdeni komoly párlatokat inni, mindenképp egy ilyen palackkal kezdjen. A whisky leírása szerint egy neves francia parfümkészítő 26 különböző aromát fedezett fel benne, érezni rajta mandarint, citromot, almát, körtét és barackot is.

Ha ilyen menő ez a whisky, akkor eddig miért nem próbáltam még ki?!

Amikor Magyarországon whiskyzésről beszélünk, akkor általában a kólával keverős, éjszakai bulizós fogyasztási verzió és nagyjából ugyanaz a 4-5 brand jut mindenkinek eszébe. Pedig a whiskyzés valójában jóval több ennél. Ha leragadunk ezen a szinten, akkor bizony nagyon sok különleges, érdekes pillanatról maradunk le, arról már nem is beszélve, hogy olyan ízeket hagyunk ki, amik szó szerint élményszámba mennek. És akkor a jó sztorikról még egy szót sem ejtettünk.

A skóciai Tainben működő Glenmorangie lepárló 1843-ban kezdte meg a működését, de a krónikák szerint már az 1700-as évek eleje óta gyártottak alkoholos italokat, egészen pontosan söröket.

A vállalat a Tarlogie vidék különlegesen tiszta vizét használja a termékeihez, az évszázadok óta mészkő és homokkő által kristálytisztára szűrt víz az alapja a Glenmorangie whiskyknek is. Az első és a második világháború alatt a Glenmorangie története legnehezebb időszakát élte, a gazdasági visszaesés és a nagy depresszió rányomta a bélyegét a vállalatra is. Az 50-es évek után azonban ismét magára talált a gazdaság, a márka pedig újra sikeres tudott lenni. Glenmorangie single malt scotch ez idő alatt a világ élvonalába került, ahol a mai napig őrzi a helyét.

A Glenmorangie minden elemében klasszikus skót márka, ezért sokan nagyon meglepődtek, mikor 2004-ben francia kézbe került. Többen azt gondolták, hogy az új tulajdonosok átalakítják majd az egész brandet, de az átalakítás helyett gyarapodás történt.

Glenmorangie nem szűnt meg régi vágású scotchnak lenni, ellenben születtek új termékek, amik egyértelműen tovább emelték az egyébként sem alacsony színvonalat. Kifejezetten bátor döntés volt, mikor a márka elkezdett francia nevű whiskyket piacra dobni, viszont a Quinta Ruban és Nectar d'Or and LaSanta hamar bebizonyította, hogy nem kell félni egy whiskytől, mert kicsit más vonalat követ, mint az eddig megszokott.

Glenmorangie tehát úgy tud klasszikus maradni, hogy közben újít és folyamatosan innovál.

A cég ráadásul nem egy szokványos márka, nagy hangsúlyt fektetnek például az állatvédelemre is. A brandnek van egy úgynevezett zsiráfos kollekciója, amit azért hoztak létre, mert elkötelezetten támogatják a Giraffe Conservation Foundation-t. Ez a szervezet a zsiráfok védelmére és az élőhelyük megőrzésére jött létre. Glenmorangie és a zsiráfok közötti összefüggés az, hogy az általuk használt réz lepárlótorony magassága pontosan akkora, mint egy felnőtt zsiráf nyaka.

Így lett egy skót márka szimbóluma szokatlan módon egy zsiráf.

A Glenmorangie tehát nem épp egy szokványos márka, de pont ez a legnagyobb varázsa. Ha eleged van már belőle, hogy a barátaidnak, vagy a szeretteidnek minden karácsonykor ugyanazt az italt ajándékozod, akkor itt a tökéletes alkalom, hogy előhúzz valami újat a kalapból. Akár a Tale of Cake kollekciót, akár a 10 éves Originalt választod, biztosan olyan élményt ajándékozol vele, ami különlegessé teszi a közös ünneplést.

Szerencsére a vásárlást már otthonról, a meleg nappaliból, a kanapén ülve is megteheted, mivel az iDrinks-nél online is megrendelheted a neked tetsző whiskyt, sőt még házhoz is viszik neked, hogy az ünnepi bevásárlás is a biztonságos pihenés jegyében teljen.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az iDrinks. 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Chloéval csápolnánk végig a Kylie Minogue-koncertet a Szigeten

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés