Több mint 44 óra vitorlázás után ért célba a Kékszalag leglassabb győztese, a Prevento hajó, Erdélyi Balázs kapitánnyal, aki két éve tanult meg vitorlázni, idén meg már a rejtői humorát is megvillantotta.

A Kékszalag egyik legjobb hagyománya, hogy nemcsak a győztesek kapnak díjat, hanem a leglassabb hajó, pontosabban a versenyt a kétnapos szintidőn belül utolsóként teljesítő is. A Balatont megkerülő vitorlásversenyen idén a Prevento lett ez a hajó, amit – szintén hagyományosan – a célban pezsgővel fogadott az abszolút első helyezett Raiffeisen Fifty-Fifty legénysége.

Az YS III/2 osztályú Prevento közel kétnapi vitorlázás után, szombat hajnali 4 óra 42 perc 12 másodperckor futott be a célba, a kormányossal, Erdélyi Dániellel a Kékszalag hivatalos oldala beszélgetett, néha Rejtő Jenő szellemében:

– Mit kell tudni a hajóról?
– Ez egy cseh gyártmányú svertkieles túrahajó, a típusa Avarvento 26-os.
– És hány éves?
– Én huszonöt. Ja, a hajó? Az húsz éves.

Erdélyi két éve tanult meg vitorlázni, és tavaly a vitorlás oktatójával, ifj. Slezák Andrással megnyerte egy másik hajóval a YS III/2 kategóriát a Kékszalagon. Idén Slezák rábízta ezt a hajót, és csapatot is szervezett rá. Sosem vitorláztak „így együtt, mindenki kezdő volt, vegyes korosztály, hölgyek, urak.”

Az idei versenyt 44 órányi vitorlázás után úgy értékelte, hogy „ezúttal mindenben részünk volt: volt erős, gyenge és közepes szél, nappal és éjszaka, napnyugta és napfelkelte, napsütés és eső, felhős idő, vihar…

a Szigligeti öbölben kapott el minket a péntek reggelre beígért erős szél, egy darabig 70 kilométeres sebességgel is fújt, le is kellett teljesen szerelnünk. De számítottunk rá, nem volt gond.

Az egész verseny gyönyörű volt, persze az ilyen hosszú vitorlázás azért lelkileg megterhelő. Mindig kis célokat tűztünk ki magunk elé, csak egy példa: ha elérjük Keszthelyt és fordulunk, már hazafelé megyünk – mert amúgy Kenesén áll a hajó.”

Nem véletlenül lett a Prevento a legkitartóbb hajó, a verseny feladása szóba sem jöhetett. Erdélyi megbeszélte a legénységgel, hogy „akkor jöjjenek csak, ha vállalják, hogy addig megyünk versenyben, míg be nem futunk, vagy le nem jár a limitidő. Versenyt sose adunk fel. A tavalyi osztály elsőség után nekem ez az utolsó hely is most egy győzelem. Hogy egyedül végigvittem egy hajót a Kékszalagon.”

(Forrás: kekszalag.reblog.hu, borítókép: Józsa Márton (Fifty-fifty) koccint Erdélyi Dániellel. Cserta Gábor / Magyar Vitorlás Szövetség)

Ez is érdekelhet:

Elsüllyedt hajó és új rekord a Kékszalagon

36 másodperccel döntötte meg a saját Kékszalag-rekordját a győztes Raiffeisen Fifty-Fifty csapat, de ezen a jövőben még sokat faraghatnak a katamaránok. Almádinál elsüllyedt egy hajó.

Az Audi bebizonyította: autó is lehet sikeres a Kékszalagon

Erős Kékszalagot zárt a verseny mobilitási partnere, az Audi: az idei vitorlásversenyt a mezőny 90%-a teljesítette, az Audi támogatottjai jól szerepeltek, Józsa Márton hajója rekorddal győzött, és ismét megrendezték a Speed Challenge pályaversenyt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Az art deco stílusú budai erőmű, ahol az egész Csernobil sorozatot leforgathatták volna

Idegenvezetés a szexmunkások kirakatainál? Városnézés spanglival a kezedben? Lesz egy kis gond

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés