Bepattantunk egy Malibu motorcsónakba, és megragadtunk pár szörfdeszkát hogy kiderítsük, mit lehet kezdeni egy motorcsónakkal hazai vizeken!

Szeptember vége felé járunk a cikk készültekor, a kinti hőmérséklet napközben Budapesten 27 fok körül van, a nap pedig, ha nem is hétágra, de kitartóan és lendületesen süt. Ahelyett, hogy a fiók mélyére nyúlva előtúrnánk a gesztenyegyűjtő kesztyűnket, inkább célba vettük a budapesti Bella Marine kikötőt, és bepattantunk egy Malibu motorcsónakba az Ivanics-csapattal, hogy megnézzük, mit lehet kezdeni egy ilyen géppel hazai pályán.

Tavaly ősszel már egyszer összekacsintottunk ezzel a Malibu M220-as zöld szörnyeteggel, de akkor, mondjuk úgy, hogy még csak táncoltunk egyet, most viszont már komolyabb hátsó szándékokkal érkeztünk a mulatságba. Ezt bizonyítja az is, hogy Cselényi Dávid, az Ivanics-csoport marina üzletágának vezetője felvette kedvenc gyümölcsös fürdőnadrágját, márpedig ilyet az ember nem csinál csak úgy szeptember végén Budapesten a szabad ég alatt, kivéve, ha szörfözni készül a Dunán.

Ezen a szeptember végi délutánon rendesen végigvettük, mit kezdhetünk egy közel három tonnás, majd' hétméteres, 12 fő befogadására is képes saját vidámparkkal, ami akár 607 lóerővel is meg tud örvendeztetni minket. Útra keltünk a Bella Marine-ből, hogy szépen bedeszkázzuk Európa második leghosszabb folyóját.

Ifjabb Ivanics Lajos, az Ivanics-csoport egyik tulajdonosa, az Ivanics-Motor Kft ügyvezető igazgatója.

Délnek indultunk először, hogy egy darabig velünk lehessen Ivanics Lali is, az Ivanics-csoport egyik vezetője, aki valamikor 2000 környékén szeretett bele a vízi sportokba egy Kawasaki jet-ski által. A hobbiból pedig üzlet lett, és pár évvel később már a Yamaha és Kawasaki jet-skik mellett a Malibu és Axis márkák képviseletével egész jól látható vízi üzletággá fejlődött Lali fiatalkori álma az Ivanics-csoporton belül. Megszülettek olyan pozíciók a cégnél, ahol munkaidőben muszáj elmenni szörfözni. Fizetett nyaralás, álommeló, gondolhatjuk, és nem is tévedünk, amikor a kikötőt elhagyva pár perccel később már nagy fejvakarásban találtuk magunkat:

a négy deszkából melyiket válasszuk ki, melyik néz majd ki jól a fotókon?!

Ezen a napon két motorcsónakkal mentünk ki a Dunára, az előbb már beharangozott Malibu M220-assal, illetve egy még valószínűleg éjszaka is jól látható, techno-sárga Axis T220-assal, ezzel a másik hajóval konkrétan a Ballast Surf Club felkent szörfpapjai érkeztek a segítségünkre a délután későbbi részén, hogy megmutassák, miben tud majd Dávid még fejlődni. (Persze ez csak vicc, Dávid is nagyon klasszul állja a deszkát!)

Na de vissza a hullámokra, a ballasztok vízzel való feltöltését követően a Malibu szépen elkezd merülni. A nyomatékcsiga pedig azonnali parádés gyorsulást ad, így szinte azonnal megérkeztünk az egyméteres hullámokhoz. A surf gate és wedge rendszer segítségével pedig irányíthatjuk a hullámok irányát, hosszát és magasságát a Malibu fara mögött, ahova Dávid a deszkával együtt kipattan, és megkezdi a bemutatót, mire is való a hajó! Betűk helyett dolgozzanak a képek, mutatjuk is videón, mivel töltöttük a csütörtök délutánt szeptember 21-én, Máté és Mirella nevének napján:

Oké, tök jó, hogy csapatjuk a Dunán, de mégis hogy áll össze a kép, mire lehet használni egy ilyen motorcsónakot?

Sportolásra

Ezek a hajók a húzóhajók kategóriájába tartoznak, így elsődleges felhasználási területük a sportolás. Vízisí, wakeboard, szörf, vagy igazából bármi, amit a hajó után lehet kötni, és jól érezzük magunkat közben. Alapvetően erre a célra álmodták meg leginkább ezt a hajót, de ha már tizenkét embert elbír, akkor rengeteg más ötletet is biztosan...

Utazásra, pihenésre, nyaralásra

A Duna például egészen hosszan tudja szórakoztatni az embert, ha kirándulna, hiszen tíz országon keresztül folyik, így lehet kalandozni bőven, akár külföldre is vele. Hátrány, hogy nincs kabinja, így azért többnapos, hajón alvós túrát nem ezzel a hajóval fogunk tervezni, de ha az éjszakát megoldjuk egy hotelben, akkor a Fekete-erdőtől egészen a Fekete-tengerig kanyaroghatunk, csak fohászkodjunk, hogy ne essen majd az eső.

Biznisz (kereskedelem, turizmus, taxi, bérbe adás)

Hajótulajdonosként kitalálhatsz mindenféle szolgáltatást a vízen, legyen szó személy- vagy (bármi) szállításról, esti naplementés élményhajóztatásról, filmes produkciókhoz kapcsolódóan is biztosan tudsz tervezni vele, de akár bérbe is adhatod. Ha nekem lenne egy ilyenem, lehet, hogy esténként Budapest legszebb dunai szakaszán tízfős társaságokat pezsgőztetnék, de lehetne akár párkapcsolati évfordulókat is ünnepelni a vízen. Ennek csak a fantáziánk szabhat határt, a lényeg, hogy tizenkétember elfér a hajóban, és baromi menő!

Napi szintű közlekedésre

Kell hozzá egy élethelyzet, de ha például a Dunakanyarban lakunk, valahol a csodaszép Nagymaros-Zebegény közötti szakaszon, és minden nap ezzel a géppel járhatunk dolgozni mondjuk a fővárosba, akkor áprilistól októberig valami egészen elképesztő élmény lehet így elkezdeni és befejezni a napot. Nemhogy a reggeli és napvégi dugók nem bosszantanak fel minket, de ez a látvány és élmény olyan energiákkal töltenek fel, hogy közben jöhet szinte bármi.

Mennyibe kerül, hogy néz ki a fenntartása?

Dávidéktól azokat az infókat kaptam, egy ilyen hajó nagyjából óránként 15-30 liter között fogyaszt. Forintosítva az élményt, egy délutáni 2 órás csapatás mondjuk 10 000 - 20 000 Ft között jön ki, ez csak az üzemanyag. Ez önmagában nem is annyira ijesztő, mint gondolnánk, persze előbb meg kell venni ezt a kis ladikot (vagy esetleg ki kell bérelni, ha épp lehet).

Ezen konkrét, igazán szépen felextrázott, de már használt, 2022-es Malibu esetében valahol 91 millió és egy kis apró, ha viszont újat szeretnénk, az már az egyéni konfigurációkon múlik, de már 40 millió Forinttól elérhetőek a Malibu menő modelljei. Az alkudozást itt tudjátok megkezdeni Dávidékkal, ha újat vennétek, akkor 3-6 hónapos szállítási határidővel számoljatok.

Ehhez kapcsolódik egy 50 óránkénti kötelező(en ajánlott) szerviz, ami minimum 150 000 forintot kóstál, illetve amennyiben nem fér el a kertben, és szeretnétek egy főhadiszállást is a vízen, akkor kikötői hellyel is számolni kell, ami a pozíció függvényében havi pár tízezer forinttól egészen a sokszázezres parkolószámlát jelent.

A Bella Marine-ban havi 170 000 forint környékén lehet – hat méterig – ilyen kikötői helyet bérelni. Ezen felül pedig még gondolkodhatunk hajólift beszerzésében is, aminek sok előnye van a kinti tárolásban, erről itt tudtok bővebben tájékozódni.

Hol lehet Magyarországon motorcsónakázni, vagy úgy egyáltalán, hol lehet ezt használni?

Jól gondolod, hogy a Balatonon például a benzines verziót nem fogod tudni használni, viszont ha ott szeretnéd huzatni, van ezekből elektromos verzió is. Ha pedig marad a füstölés, itt van nekünk egy Duna, illetve egy Tisza, ezeknek a mellékfolyói, ahol élvezheted ezt a műsort, illetve elviheted magaddal külföldre utánfutón, akár mondjuk az Adriára is – ezzel egy egészen új perspektívát nyitva a nyaralásnak.

Mire lesz még szükséged, hogy ezt élvezhesd?

A pénzen kívül jogosítványra, ha vezetnéd is, hiszen ezeket a gépeket csak így fogod tudni hivatalosan használni, belvízi kisgéphajó jogosítvánnyal. Számtalan helyen lehet vizsgát tenni, nagyjából 100 000–130 000 forint közötti összeggel tudsz tervezni, és akár a Bella Marine kikötőben, a Lazy Jack csapatával is megcsinálhatod, csak hogy ne kelljen messzire menned!

Ivanics – Partner a kalandokban

Ebben az évben számos izgalmas kalandban volt részünk, ezek között több élmény kötődik az Ivanics-csoporthoz, ahol bármilyen ötletünk volt, mindig partnerek voltak a kalandokban, mindig volt hozzá valamilyen imádnivaló járművük, legyen szó kettő vagy négy kerékről, vagy akár vízi izgalmakról! Felejthetetlen volt motorozni a Júliai-Alpokban egy Kawasaki Versysszal, vagy épp a Tátrában egészen Zakopánéig menetelni egy Moto Guzzi Mandello nyergében, nemrég jet-skiztünk is egyet a Dunán, de még nyár elején Vespára pattanva kerestük meg a legjobb olasz fagyikat a városban. Rengeteg autó, motor, hajó és quad vár az Ivanicsnál, nézz körül, mihez lenne kedved!

A cikk elkészítésében partnerünk volt az Ivanics-csoport.

(Fotó: Donkó Péter, videó: Bodor Tamás)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés