Nagyon vicces a skót bénázásról terjesztett mém, csak nem teljesen igaz.
„2007-ben Skócia fél évet és 162 972 dollárt szánt egy új, a turizmust felpörgetni hivatott szlogen megalkotására. Végül előhozakodtak azzal, hogy
Welcome to Scotland”.
Nem mai, de ma is terjed a fenti, alapvetően a skót kormányról szóló mém. A lelkes olvasók ma is hozzászólnak, egyikük azt kommentelte, hogy sajnos nem rá bízták, pedig 162 971 dollárért is elvállalta volna, míg egy Indiából Invernessbe költöző júzer egyszerűen szereti az országot, így szerinte a Love Scotland tökéletesen elég lett volna.
Addig rendben van, hogy a mémhez egy 2007-ben bevezetett, akkor új logót és szlogent használ. A korábbi jelmondatot (The Best Small Country in the World – A világ legjobb kis országa) kritizálta az akkori első miniszter, Alex Salmond. Megszületett tehát az új jelmondat, amit a belépési pontokon (repterek, kikötők, angol határ) használtak.
Félrevezető viszont az összeg, ami számszerűen egyezik ugyan, de azt nem a szlogen kiagyalására, hanem a táblák megtervezésére, legyártására és elhelyezésére költötték el.
Linda Fabiani turisztikai miniszter ki is jelentette a skót parlamentben, hogy „nem költöttünk pénzt a Welcome to Scotland üzenet kidolgozására.”
És persze az sem igaz, hogy a turizmust akarták felpörgetni, sokkal inkább a cikinek tartott régitől akartak szabadulni.
Amikor 2009-ben a Twitteren szárnyra kapott a mém, valóban 162 972 dollárnak felelt meg, ma már természetesen több lenne – ezzel együtt minden változatlan, és ha jókora ferdítés is a történet, viccnek azért megteszi.
(Nyitókép: Wikipedia, Amanda Slater, CC BY-SA 2.0)
Ez is érdekelhet: