Egy felmérésből kiderült a te karácsonyi szokásod is.

A Jófogás idén novemberen készített egy online felmérést, amelyben 10 655, többnyire 35-50 év körüli felhasználó (4155 nő és 6500 férfi) vett részt, hogy kiderüljön, mennyit szoktunk költeni karácsonykor.

Röviden: az átlagos magyar internetező a szűk családi körnek 10-50 ezer forint értékben ajándékoz, és csak néhány héttel karácsony előtt kezdi el a meglepetések beszerzését, és leginkább (a tömött) üzletekben vásárol.

Kicsit hosszabban – és itt találsz érdekességeket is:

Ehhez csak annyit fűznénk hozzá, hogy szerencsére a környezettudatos gondolkodás a karácsonyi ajándékok típusát tekintve is megjelenik, ugyanis a válaszadók kábé egyharmada (37%-a) használt termékeket is tesz a fa alá.

A Jófogás ezzel a felméréssel arra szeretné felhívni a figyelmünket (az ünnepi időszakban is), hogy

nemcsak anyagi megfontolásból érdemes használt árut adni és venni, hanem mert ezzel egyúttal a környezetünk védelméért is sokat tehetünk. Ez pedig logikus, hiszen a másodkézből beszerzett termékeket nem kell újra legyártani és leselejtezni.

A Jófogás felhasználói így 2018-ban 200 000 tonna szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a Földet. Ez a mennyiség 1 400 000 000 darab műanyag zacskó, vagy például 2 700 000 tricikli előállításához is elég lehet, 15 385 évig fedezi egy átlagos háztartás energiafelhasználását, sőt, olyan hatással van a környezetünkre, mintha 39 ezer autót vonnánk ki a forgalomból egy teljes évre, vagy ha minden évben 45 napra leállna Budapest teljes közlekedése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés