Sokan fogják utálni ezt a DM-albumot, de sokan utálták eleinte a Delta Machine kistestvérét, az Excitert is. Pedig jobban oda kellene figyelni rá.

Azt mi sem tagadjuk, hogy a friss Depeche-lemez akkor ütött volna igazán nagyot, ha a zenekar teljes egészében elszakadt volna a Sounds of the Universe prüntyögő hangmintáitól, és visszatért volna a csapatot ereje teljében mutató Playing the Angel hangképeihez (vagy ne adj’ isten a még korábbiakhoz). De Dave Gahan és állami gépi zenekara valamiért mégis itt érzik magukat otthon mostanában, és ezen akkor sem akarnak változtatni, ha a rajongóik ettől a döntéstől nem fickándoznak örömükben.

Csalódtak azok, akik teljesen jogosan valami földbe döngölő erejű visszatérést vártak, de hát a tagok sem fiatalok már, ezt figyelembe véve pedig az első kislemezdal, a Heaven egy igazán megkapó, szívszorító balladaként és nem kiégett nyavalygásként értelmezhető csak a DM-univerzumban. Gahan és Gore minden fájdalma benne van a klipes dalban, megtört emberek himnusza ez, finomra polírozva.

A Delta Machine-t úgy harangozta be a banda, hogy valahová a Violator és a Songs of Faith and Devotion közé lesz pozicionálható, ami csak félig hatalmas blődség, a dalok hangzástól függetlenül ugyanis valóban arra az érára hajaznak, de a trackek egésze sokkal inkább adja az Exciter egyenes ágú folytatását, ami bizony új rajongókat nem fog szerezni, és a régieket is megosztja majd. Pedig van itt dög, van itt sláger, még ha nemzedékiek feltétlenül nem is kerültek a korongra.

Már a kezdő Welcome to My World-nél is lehet érezni, hogy itt bizony nem szenvelgés következik, az azt követő, dögös Angel pedig végképp elindítja a vonatot egy jól ismert, mocskos világba, előreláthatatlan végállomással, lefelé egy végtelennek tűnő lejtőn. A Sounds of the Universe és az Exciter hangzásait házasító album talán egyetlen baja, hogy nem a Songs of Faith… stílusában, sokkal több élő hangszerrel vették fel, pedig a dalok sokszor elbírnák a vastagabb hangzást. Ott van például a Secret to the End, egy erős, tipikus DM-himnusz, amit a minimalista elektronika nem enged igazán szárnyalni, elmarad a katarzis, pedig nagyon közel vagyunk hozzá.

Annyiban igaza volt korábban a Mode-nak, hogy az albumon valóban akad három olyan dal, amelyek a Violator-ön is elfértek volna: a Broken olyan klasszikus Depeche-alapvetés, ami akár a Black Celebration-ről sem lógna ki, mint ahogy a Soft Touch / Raw Nerve sem, de a lemez csúcspontja, az erős Personal Jesus-motívumokkal érkező Soothe My Soul-t sem tiltották volna le a Songs…-ról. Nem meglepő, hogy ez a Delta Machine második kislemezdala, és arra is nagyobb téteket mernénk tenni, hogy újabb koncertkedvenc született vele. Az az ember érzése, hogy a banda megint megtalálta a helyes utat, már amennyiben a dalszerzésről beszélünk, de még mindig nem tudnak szabadulni ettől a katarzist teljesen megakadályozó hangzástól. Kár.

A  Delta Machine mindenesetre még így is nagyon jó, pár felesleges töltelékdaltól és Martin Gore a szokásosnál sokkal felejthetőbb saját maga által énekelt dalától, na meg a hangzástól eltekintve sokkal jobb korong született a kissé halovány előzőnél. Többször kell meghallgatni, és meghálálja a törődést. Szóval kifejezetten nagy szeretettel várjuk a bandát május 21-én a Puskás Ferenc Stadionba! Ha még nem vettél jegyet, tedd meg!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés