A Warner úgy vágta ki Johnny Deppet a válása körüli botrányok miatt, hogy a lába nem érte a földet, Ezra Miller viszont betörhet, verekedhet, nőket fojtogathat, a stúdió mégsem zavarja el a búsba. A két színész között van egy lényeges különbség: Depp heteroszexuális, Miller viszont queer. Szevasz, kettős mérce!
Muszáj leszögezni, hogy az elmúlt években a Warner igen barom módon intézte a dolgait, még akkor is, ha a Warner Bros. Discovery élére fellépő David Zaslav átigazolta James Gunnt a Marveltől, hogy tegye rendbe a stúdió portfólióját erősítő szuperhősös univerzumot, és ezzel végre tettek egy lépést a helyes irányba.
Johnny Deppet például akkor küldték el, amikor az elveszítette a The Sun ellen indított rágalmazási perét, vagyis a bíróság kimondta, hogy a bulvárlap jogszerűen nevezhette a színészt feleségverőnek. A stúdió illetékesei gyakorlatilag mindennemű hezitálás nélkül vették el Depptől Gellert Grindelwald szerepét a Legendás állatok-franchise-ban, de úgy, hogy a sorozat harmadik részéért járó gázsit a szerződése szerint teljes egészében ki kellett neki fizetniük.
Vagyis a Depp kukázásáról szóló döntés miatt gyakorlatilag saját magukat lőtték lábon, hiszen nemcsak a neki járó, nyolcszámjegyű összeget (!) bukták, de a helyére felvett Mads Mikkelsen tiszteletdíját is ki kellett fizetniük, mindezt úgy, hogy később a Depp kontra Amber Heard per látványos megváltással zárult a színész számára.
A Warner tehát 2020-ban még orrvérzésig igyekezett bebizonyítani, hogy nagyon figyel az általa alkalmazott művészek feddhetetlenségére, különösen akkor, ha azok olyan vádakkal néznek szembe, melyekre a #MeToo idejében azonnal ugrani illik – Depp esetében ez ugyebár a házastársi erőszak volt –,
aztán eljött 2021 és 2022, velük együtt pedig Ezra Miller egyre durvuló ámokfutása, és ebből az igyekezetből valamiért látványosan kifogyott a stúdió vezetősége.
Millert a legtöbben onnan ismerhetik, hogy a Warner rábízta a DC egyik legfontosabb alakjának, a villámgyors szuperhősnek, Flashnek a megformálását. A karakter a Batman Superman ellen – Az igazság hajnala című moziban bukkant fel először 2016-ban, amikor még nem igazán volt jele annak, hogy néhány évvel később a színész átmegy futóbolondba.
Az első intő jel az volt, amikor 2021 áprilisában Miller Reykjavikban torkon ragadta az egyik rajongóját. Egészen hihetetlen, de ezt az alaposan dokumentált balhét a Warner gyakorlatilag szóra sem méltatta, még annak ellenére sem, hogy a Variety akkoriban azt is megírta, hogy a színész nem poénkodott – sokan ezzel mentegették Millert – hanem teljesen komolyan kezdett dulakodásba.
Íme az esetről készült videó:
Ez a nagyon kínos incidens kismiska volt ahhoz képest, amit a sztár 2022-ben bemutatott. Tavaly tavasszal már arról érkezett hír, hogy a Warner kénytelen Miller kirúgását fontolgatni egyre vállalhatatlanabb viselkedése miatt. Emberünket márciusban bilincsben vitték el a rendőrök egy hawaii koktélbárból, mert balhézott a vendégekkel és rongálta a berendezést. Miután óvadék ellenében kiengedték, a hotelben is zaklatott egy párt, akik távoltartási végzést kértek a színész ellen.
Bennfentesek akkor tudni vélték, hogy a Warner válságstábot hívott össze annak érdekében, hogy eldöntsék, mi legyen Millerrel, de végül annak ellenére sem történt semmi, hogy később még aggasztóbb hírek érkeztek a színész háza tájáról. A kocsmai verekedés, a zaklatás és a letartóztatás után egyre-másra estek be a furábbnál furább, olykor egészen nyugtalanító beszámolók arról, hogy Miller alkoholt lopott a szomszédja kamrájából – ami miatt egyébként büntetőeljárás is indult ellene –, a farmján gyerekekkel vette körbe magát, fegyverrel járja az országot,
a legrémisztőbb pedig az volt, amikor egy őslakos anyuka azzal fordult a hatóságokhoz, hogy a színész elszakította tőle kiskorú lányát, akit magához költöztetett, ahol alkohol- és drogfogyasztással töltik napjaikat.
Ezekkel párhuzamosan maga Miller sem azon volt, hogy csökkentse a személye körüli felfordulást. Az Instagramján több olyan sztorit is megosztott, melyek miatt a rajongói szinte hetente temethették az arcukat a tenyerükbe a furcsa, alkalmanként teljesen elmeroggyant megosztásokat látva. Ezek ma már nem elérhetőek, de volt olyan, melyben a sztár halálosan megfenyegette a Ku Klux Klán tagjait és olyan is, amiben elmondta, hogy ő érinthetelen, mert egy másik inverzumban él.
Az egész sztorinak legalább tucatnyi olyan fordulata van, melyeknek a Warner korábbi döntései fényében egyenként is elégnek kellett volna lenniük ahhoz, hogy Miller lapátra kerüljön, de ez valamiért a mai napig nem történt meg. A stúdió persze adott egy elég kemény ultimátumot a sztárnak, hogy ha így folytatja, nem fognak vele a továbbiakban együtt dolgozni. A színész ennek hatására a nyár végén kiadott egy nyilatkozatot, melyben elmondta, hogy mentális problémákkal küzd. Elnézést kért mindenkitől és bejelentette, hogy kezelteti magát.
Aztán ezzel el is lett intézve.
Most a Variety már arról írt belsős forrásokra hivatkozva, hogy nemcsak a színész főszereplésével készült Flash-film lesz idén végre bemutatva, de a stúdió fejesei komolyan fontolgatják, hogy a jövőben sem mozdítják el Millert a szerepből, ami egyenesen hihetetlennek tetszik, tekintettel arra, hogy rajta kívül a jelek szerint szinte mindenkit elzavartak, a korábbi Supermannel, azaz Henry Cavill-lel és Wonder Womannel, azaz Gal Gadottal az élen.
Adott a kérdés, hogy vajon miért ragaszkodik annyira a Warner Ezra Millerhez, amikor korábban bebizonyosodott, hogy nála nagyobb sztárok mellett sem hajlandóak kiállni, ha rosszra fordulnak a dolgok.
A pénz komoly érv lehet, hiszen ha elhatárolódnak Millertől, ezzel együtt kénytelenek lennének a polcra tenni a Flash – A Villám című mozit is, ami már jó ideje készen várja a bemutatót. Mondhatnánk, hogy a Warner kényszerhelyzetben van, és ha nem akarják elbukni a filmbe ölt 200 millió dollárt, muszáj kitartaniuk a botrányos viselkedésű sztár mellett. Ez az érvelés csak azért sántít picit, mert
a DC Studios tavaly augusztusban minden probléma nélkül kukázta a Batgirl című mozit, annak ellenére, hogy a film már teljesen kész volt, ráadásul addig már kilencvenmillió dollárt ráköltöttek.
Szóval önmagában a mocskos anyagiak még nem magyarázzák meg, miért nem lett Millerből munkanélküli a botrányos tavalyi éve után, ha azonban párba állítjuk a történetét azzal, ahogy a Warner Johnny Depp ügyét kezelte, könnyen észre lehet venni egy markáns különbséget: Depp középkorú, fehér, heteroszexuális férfi, pontosan az a karakter, aki a #MeToo feltörése óta nemigen érezheti biztonságban magát, ha zűrössé válik a magánélete.
Ezzel szemben Miller 2012-ben, 19 évesen queerként lépett a világ elé, majd később elmondta, hogy semmilyen nemmel nem tartja azonosnak magát, és kérte, hogy a jövőben sem hímnemű, sem nőnemű személyes névmással ne hivatkozzanak rá. A színész rövidesen az LMBTQ-mozgalmak egyik ikonja lett, amit az olyan nyilatkozatai csak tovább erősítettek, mint például amit a GQ-nak adott interjúban mondott tavaly tavasszal.
A magazin címlapsztorijaként kijelentette, hogy ő és a hozzá hasonlók nem az LMBTQ közösségek egyenjogúságáért, hanem a felsőbbrendűségük elismeréséért küzdenek. Ahogy akkor fogalmazott:
Jobbak vagyunk a szexben, mint ti, többiek. Jobbak vagyunk a művészetekben és jobbak vagyunk a hadviselésben is.
Millerről tehát sokmindent el lehet mondani, de azt biztosan nem, hogy visszafogottan képviselné a saját érdekeit. Az, hogy a Warner a stúdiótól egészen meglepő módon a végsőkig kitart mellette, csak részben magyarázható a filmjébe fektetett óriási összeggel. A dolognak több köze lehet ahhoz, hogy igen kockázatos lenne egy LMBTQ-ikonnal ugyanazt megcsinálni, mint amit az elmúlt két évben a Warner többször is gond nélkül megcsinált más, sokkal kevésbé kínos ügyek miatt méltatlanként megbélyegzett heteroszexuális művésszel.
Lehet, hogy a Warner a Discoveryvel történő tavaly áprilisi egyesülése után megújult, de az biztos, hogy Hollywood jól ismert képmutatását az új vezetőség sem tudja okosabban leplezni.
Ez is érdekelhet: