Néhány napja a SUP3R5 nevű csapat felpakolt online áruházába 300 darab PlayStation 2-re fazonírozott PlayStation 5 játékkonzolt, illetve mellé apróléknak 500, hasonlóra dizájnolt fekete színű DualSense kontrollert.
A meghirdetett mennyiség nagyjából húsz perc alatt fogyott el, a rendelések igen nagy részénél azonban technikai problémák léptek föl. Több vásárló azt vette észre, hogy a kártyájáról a cég leemelte a gép 649 dolláros árát, de a vásárlásról nem kapott visszaigazoló emailt. Az anomáliákat feltehetőleg megintcsak a sokat szidott nyerészkedők okozhatták, akik egy feltüzelt seregként rohamozták meg a SUP3R5 honlapját, és természetesen néhány perccel később már több ezer dollárért hirdették az eBay-en a még kézhez sem kapott konzolokat.
Akárhogy is, a cég közleményben tudatta a vásárlóival, hogy aki végül nem kap terméket, de a rendszer tévesen leemelte vagy zárolta a számláján a vételárat, azoknak természetesen visszautalják a megfelelő összeget.
Ez eddig nem kellene, hogy tragédia legyen, hiszen az ilyesmi azért elő-előfordul néha az online kereskedelemben. A sztori komolyabb része azonban sajnos csak ezután következett.
Azok ugyanis, akik saját használatra szerettek volna konzolt vásárolni, de végül lecsúsztak róla, annyira feltúrázták magukat azon, hogy a termék néhány perccel később már több ezer dollárért jött velük szembe az online piactereken, hogy elkezdtek fenyegetéseket küldeni a SUP3R5 alkalmazottainak.
A csapat végül a Twitteren értesítette a vásárlókat, hogy visszalépnek az összes értékesítéstől.
Csapatunk tagjai komoly fenyegetéseket kaptak, melyeket felelősen kell kezelnünk. Nem vagyunk hajlandóak kockáztatni alkalmazottaink egészségét és testi épségét, ezért az összes megrendelést visszamondjuk, a vásárlók részére pedig visszautaljuk a vételárat.
A SUP3R5 ezt követően törölte Twitter-fiókját, ami akár még némi aggodalomra is adhat okot, de eddig még senki nem jelezte, hogy meglógtak volna a pénzével.
Ez is érdekelhet:
(via)