Nem, nem egy újabb tóparti gigaberuházásról van szó, hanem a Balatont holtszezonban fotózó Bartha Dorka képei alapján született Weiler Péter alkotásokról.
Aki egyszer is látta Bartha Dorka balatonoffseason projektjét, annak szinte biztosan beleégett a retinájába legalább egy-két kép.
Hamarosan egy izgalmas együttműködést láthatunk: a balatoni épített környezetet dokumentáló fotók alapján Weiler Péter új műalkotásokat készít, ami az 1989-es rendszerváltó nyár eseményeit, és a kor hangulatát idézik meg.
Weiler Péter és a balatonoffseason közös tárlata a balatonboglári Vörös és Kék kápolnában nyílik meg július 14-én, és augusztus 13-ig lesz látható.
A balatonoffseason instagram oldalt működtető Bartha Dorka a szezonon kívül egy retró Csepel biciklivel járja a tó alvó településeit, hogy téliesített nyaralókat, bezárt lángossütőket, restiket és emberek nélküli strandokat fotózzon. A Balaton ritkán látott, de mégis szép arcát dokumentálja, a nyári zsivajon túli nyugalom és a csend hatja át a képeit.
Weiler egyik központi témája a Balaton, ahol az összes gyerekkori nyarát töltötte. Ahogy az esemény ajánlója írja:
„Ez a szerelem a tó és annak emlékei iránt egy kollektív öntudat tükre is, ami minden magyar embert szívből összeköt.”
A képzőművész gyerekkori nyarai közül is az 1989-es volt a legemlékezetesebb, mert a rendszerváltás, a német újraegyesítés politikai szelét itt a társas üdülőkben, kempingekben, strandokon lehetett a leginkább átérezni. Egy különös egyvelege volt ez egy szokásos balatoni nyárnak és a világtörténelmi fordulópontnak.
Az NDK titkosszolgálata még megfigyeli a Balatonon nyaraló állampolgárait, miközben a Páneurópai piknik határbontást sugalló szórólapok terjednek a kempingekben. Weiler új képeivel a szabadság, mint eszme és a nyár által kínált szabad hétköznapok között keresi a
párhuzamot. Az élet megy tovább, a tó vize langyos, a nyár véget ér, de már semmi nem lesz olyan, mint azelőtt.
Ez is érdekelhet: