Ha valaha is gondolkodtál már azon, miért járnak a sztárok puccos díjkiosztókra, amikor tudják, hogy esélyük sincs a nyerésre, biztosan azt mondod, azért, mert egy ilyen eseményen szinte kötelező megjelenni. Aki nincs ott, az nem is számít. Ez hatalmas tévedés. Woody Allen például igenis fontos ember, mégis inkább a saját zenekarával lép fel ahelyett, hogy két, izgalomtól remegő kezű színésznő között osztaná a beszólásokat, miközben halálra unja magát a Kodak Színházban. Mit tud mutatni egy díjátadó a csinnadrattán kívül? A válasz egyszerű: értékes ajándékokat mindenkinek, de főleg a veszteseknek.

És nem egy egyszerű CBA-s ajándékkosárról beszélünk. Mit kezdjen mondjuk Martin Scorsese egy adag Merci csokival, meg egy Axe tusfürdővel? Egy nagy kaliberű sztár esetében valami sokkal extrábbra van szükség, és természetesen nem is Amerikáról beszélnénk, ha nem alapított volna már valaki erre egy hihetetlenül sikeresen működő céget. A Backstage Creations már évek óta azon dolgozik, hogy a luxustermékeket gyártó vállalatokat összekapcsolja a legnagyobb sztárokkal. Ők kicsit másképp gondolkodnak, mint az átlag: nem kifizetik a hírességeket, hogy reklámozzanak bizonyos termékeket, hanem lehetőséget teremtenek arra, hogy egy nagy eseményen a celebritás összekapcsolódhasson a forgalmazókkal, majd ingyen hozzájusson bármihez, amire csak szüksége van, sőt, ahhoz is, amire egyáltalán nincs. És mi lehet jobb alkalom a promóciós példányok eljuttatására, mint egy díjátadó?

Egy olyan népszerűségnek örvendő eseményen, mint az Oscar igazi harc folyik a sztárokért, a cégek szinte megküzdenek azért, hogy a meghívott vendég elvigye a termékeiket. Erre egy többlépcsős modellt találtak ki, ami gyönyörűen működik már évtizedek óta. Az ajándékok sztárokhoz juttatásának szintjei pedig a következők:

1. Celebrity Gift Bag: A legegyszerűbb ügy, egy hatalmas ajándékcsomag, teletömve minden földi és földöntúli jóval.
2. Celebrity Gift Lounge: Egy ízlésesen berendezett, hatalmas terem tele a legkülönfélébb luxuscikkekkel és a legújabb termékekkel, amelyekből szabadon választhat a kedves meghívott.

Kezdjük a Gift Bagekkel: ebben a tekintetben az Oscar élen jár. A csomagok közel 100.000 dollár értékűek, melyek a luxusutazásoktól a csodatablettákig mindent magukban foglalnak. A beszédes elnevezésű Everyone Wins at the Oscars Nominee pakkba tavaly többek között egy 16.000 dollár értékű Maldív-szigeteki utazás, egy 12.000 dolláros belize-i kiruccanás valamelyik helyi privát szigeten, egy 5.000 dolláros all-inclusive VIP fitness tábor, órák, ruhák, ránctalanító krémek, elektromos cigi és még némi süti is belefért. A csomag nem kevesebb, mint 35 különféle elemből állt össze. Egy évvel korábban viszont még súlyosabb volt a helyzet. Az akkori brutális, 100.000 zöldhasút kóstáló pakkban többek között szerepelt egy 45.000 dolláros, privát séffel megtámogatott afrikai safari, egy 14.000-es monacoi út, egy 8.800 dolláros szemfehérítő műtét (!!!), és azoknak, akik imádják a számítógépes játékokat, olyan speciális ruha, amit játék közben érdemes viselni. Emellett egy évre elegendő mentolos cukorka, gourmet csoki, online vásárláshoz felhasználható ajándékkártya, és egy csodatabletta is színesítette a felhozatalt, ami állítólag képes megakadályozni a mellrák kialakulását. Érdekes.

Egy szerényebb Emmy-díjátadós ajándékcsomag

És ez csak a Gift Bag. A másik oldalon ott van még a Gift Lounge, ahová beszabadítják a sztárokat, és elvihetnek bármit, ami megtetszik nekik. A legjobb minőségű ruháktól kezdve a legújabb technikai csodákig szinte mindenre rátehetik a kezüket, és mivel az összes bent szereplő termék prémium minőségű, a hírességek garantáltan hordani és használni is fogják őket. Nincs jobb reklám annál, mint amikor egy paparazzi fotón megjelenik valamilyen sztár, aki kezében tart, vagy magán visel egy terméket. A kép bejárja a világot, megjelenik a bulvársajtóban, az interneten, és akaratlanul is belénk ivódik egy a bizonyos logo, egy táska vagy egy ruhadarab. Miért is ne viselné egy ismert arc ezeket az ingyen cuccokat, amikor neki is tetszik, pláne akkor, ha az árcímkéjén egy csillagászati összeg szerepel?

De a többi díjátadón sem sokkal rosszabb a helyzet. Karen Wood, a Backstage Creations alapítójának véleménye szerint a legjobb gift bagek listáját az Oscar vezeti, de szintén erős még a Golden Globe, a Screen Actors Guild Awards, a Grammy, az Emmy és a Teen Choice Awards is. Utóbbi főleg éppen trendi termékekkel operál, Gift Lounge-ában pedig a legújabb technikai kütyük, konzolok, játékok, ruhák és szépségápolási cikkek szerepelnek. Természetesen a sajtó képviselőit sem zárják ki a sztárok ajándékválogatásáról, hiszen sokak számára vicces például LL Cool J-t önfeledten ugrálni valamilyen Wii-játékkal.

És hogy mi van azokkal, akiknek tényleg nincs szükségük semmilyen ajándékra? George Clooney, Ben Affleck, Matt Damon, Faith Hill és Ellen DeGeneres például eladományozzák a rászorulóknak, de nyilván az utazást azért becsülettel megköszönik, és megtartják maguknak. A mások számára is hasznosítható ajándékok viszont nem maradnak náluk, amit egyáltalán nem vesznek zokon a cégek, sőt, a legtöbb esetben együtt is működnek a sztárokkal. Azt hiszem, az előbbiekből tisztán látszik, hogy veszíteni is bőven megéri egy díjátadón. De azért egy aranyló szobrocska mégiscsak jól mutat a polcon…

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez a fotó olyan, mintha az MI csinálta volna még az MI-korszak előtt

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés