A téli időszak számos kihívás elé állítja immunrendszerünket. A napfény hiánya, a hideg és a kórokozók terjedése mind-mind plusz terhelést jelentenek szervezetünknek. Ahhoz, hogy ne váljunk védtelenné ezekkel a kórokozókkal szemben, érdemes egy kicsit segíteni testünknek.

A vitaminok pótlása különösen fontos a téli időszakban. Mivel bizonyos vitaminokhoz ebben az időszakban csak kis mértékben jutunk hozzá, ezért ezeket külső forrásokból kell bevinnünk egészségünk érdekében.

Vajon hogyan tudjuk támogatni szervezetünket ebben a periódusban? Cikkünkben összeszedtünk néhány hasznos tippet!

Miért fontos immunrendszerünk támogatása télen? 

Immunrendszerünk szervezetünk fő védőpajzsa, amely óv minket a különböző kórokozóktól. Ám néha neki is jól jön egy kis támogatás!

Mivel szervezetünk télen csak korlátozott számban jut vitaminokhoz, ezért ebben az időszakban könnyen alakulhat ki vitaminhiány, amely az immunrendszer legyengüléséhez vezethet. Ez azt jelenti, hogy védtelenebbé válunk a betegségekkel szemben.

Amennyiben ezt szeretnénk elkerülni, ebben az időszakban muszáj nagyobb hangsúlyt fektetnünk a rendszeres vitaminpótlásra. Szerencsére ma már számos lehetőségünk van erre.

Vitaminok, étrend-kiegészítők

A vitaminpótlás egyik sokak által kedvelt módja a vitamint tartalmazó készítmények, étrendkiegészítők szedése. Ha megnézzük a közelünkben található patika vagy például a  Kalmia online gyógyszertár kínálatát, biztos, hogy számtalan típusú vitamint találhatunk.

Ma már számos olyan készítmény van, amelyből csupán napi egy tabletta is elégséges, mégis megannyi vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz. Ennek köszönhetően gyorsan és egyszerűen pótolhatjuk a szervezetünk számára fontos alapanyagokat.

Az egyetlen dolog, amire érdemes odafigyelnünk, hogy bizonyos vitaminok túladagolhatóak. Emiatt szedésük során mindig tartsuk be az ajánlott napi mennyiséget!

Természetes módszerek az immunerősítésért

Ha már hozzájutottuk a különböző vitaminokhoz patika online rendelésünk során, még mindig van, amit tehetünk az egészségünkért. Mégpedig helyes táplálkozással!

A D-vitaminhoz például gombafogyasztás révén juthatunk hozzá. A B-vitamin megtalálható a hüvelyesekben, a sárgarépában, a burgonyában, a spenótban és a fokhagymában is. A C-vitamint legkönnyebben citrusfélék, paprika, zeller, káposzta, brokkoli és karfiol fogyasztásával pótolhatjuk.

Ám nem csak a táplálkozás az egyetlen, ami segíthet. Télen hajlamosak vagyunk elhanyagolni a testmozgást, pedig testünknek ilyenkor is szüksége van a friss levegőre, a rendszeres sportolásra. Mozduljunk hát ki minél többet!

Emellett a folyadékpótlás jelentőségét sem lehet eléggé hangsúlyozni. Testünk ilyenkor is igényli a napi 2-2,5 liter vizet. Ne feledkezzünk meg róla.

Szervezetünk tehát megérdemli télen az extra törődést. Gondoskodjunk egészségünkről a megfelelő vitaminpótlás segítségével!

(Szponzorált tartalom)

És ezt olvastad már?
Terepre fel!