A megfelelő felszerelés nélkülözhetetlen a biztonságos autóvezetéshez. Ha például nincs kéznél akkumulátor bikázó és gond van az autó aksijával, akkor igen kellemetlen szituációban találhatjuk magunkat. Az akkumulátorok sajnos nem örökéletűek, ami azt jelenti, hogy huzamosabb használatot követően tönkre mehetnek. Átlagosan 5-6 év tökéletes működésre számíthatunk, utána felmerülhetnek kisebb-nagyobb problémák, amiket meg kell tudnunk oldani.

A téli időszak különösen veszélyes

Autótulajdonosként előbb-utóbb mindannyian megtapasztaljuk a tél okozta nehézségeket. Egy fagyos reggelen mi sem rosszabb, mint amikor nem indul az autónk. Mivel ilyenkor drasztikus mértékben lecsökkenhet a gépjármű indítóképessége, különösen felkészültnek kell lennünk. Például legyen nálunk mindig egy akkumulátor bikázó arra az esetre, ha a sokadik próbálkozás ellenére sem akar járni a motor. Tudnunk kell, hogy a 0 fok alatti hőmérséklet rossz hatással van az autónkra. Ennek egyrészt az a magyarázata, hogy a szerkezetben kialakuló kémiai reakciók lassabban indulnak be a megszokottnál. Ez különösen igaz, ha egy öreg akku van a kocsiban. Másrészt pedig télen nagyobb terhelés alatt van az autónk. Éppen ezért érdemes figyelmet szentelni az aksi rendszeres karbantartására, szükség esetén cseréjére, ezzel ugyanis sok problémát elkerülhetünk. Ha nincs garázsunk, akkor érdemes kivenni az akkumulátort és meleg helyre vinni addig, amíg ismét nem indulunk útnak.

Az autó bikázás lehetséges megoldásai

A bikázást egy kifejezetten erre kifejlesztett eszközzel tudjuk végrehajtani, amit az akkumulátorhoz kell csatlakoztatnunk. Az összekötés egyszerű, csupán arra kell figyelni, hogy a készülék pozitív kábelét az autó pozitív sarujához kell kötni. A negatív kábelt pedig a motorblokkhoz erősítjük. Ezt követően bekapcsoljuk az akkumulátor bikázót, ami máris elkezdi tölteni az aksit. A megfelelő idő elteltével máris indíthatjuk a motort. A másik lehetőség, hogy egy külső akkumulátorral indítunk. Ilyenkor nagyon fontos, hogy ellenőrizzük a töltöttségi szintet. Ez esetben ugyanúgy járunk el a kábelek csatlakoztatásakor, mint az első megoldás esetén. A pozitív pólus megy a pozitív saruhoz, a negatív pólus pedig a motorblokkhoz. A harmadik opció pedig az, hogy a bikázást egy másik autóról csináljuk. Ennél a megoldásnál nagyon fontos, hogy a járó motorú autónak egyenletesen adjunk gázt.

Amennyiben nincs nálunk akkumulátor bikázó és a többi megoldás sem jöhet szóba, akkor lehetőségünk van szakember segítségét kérni.

(Szponzorált tartalom)

 

És ezt olvastad már?
Terepre fel!
.