Ha valaki kicsit mélyebben foglalkozik a kerékpározással, szeret elmerülni a technikai részletekben, nyitott a témával kapcsolatos műszaki kérdésekre, akkor előbb-utóbb eljut arra a pontra, hogy a kétkerekű mérlegen mutatott súlya is figyelme középpontjába kerül.

Nagyon könnyű belátni, hogy ezt a mérőszámot mindenki azonnal fel tudja fogni, egzakt eredmény és nagy a tábora azoknak, akik szerint e paraméter egyenes arányban is van a kerékpár minőségével.

 

Pedig azért a képlet nem ennyire egyszerű, viszont ennek megértésére fel kell tárni néhány összefüggést.

 

Mérhető ugyan, de nem ez az egyetlen fontos tulajdonság

 

Először is, a súly egy mérhető adat, így könnyű összehasonlítani. E tekintetben sokban különbözik attól, ha érzésre mondjuk, hogy egy kerékpár jó. Az az érzés, hogy valami jó, nagyban szubjektív, így pontosan nem is mérhető, így lehetett a súly kérdése az a pont, ami akár az origó is lehet egy kerékpár megítélésénél.

 

A Bikepro.hu kerékpár webshopban rengeteg olyan termék között lehet válogatni, amelyek segítségével súlyt takaríthatunk meg, és itt nem csak a kerékpár, hanem az azt tekerő ember felszerelései is megjelennek. A kerékpárvásárlási szempontok és a súly kérdése nagyon szorosan összefüggnek.

Természetesen az alapvetően jó, ha nem kell felesleges súlyt cipelni a kerekesnek sportolás közben, viszont azért abban is van igazság, hogy ez egy kissé túl van misztifikálva. Mégpedig elsősorban az országúti kerekesek körében. Más szakágakhoz képest, az országúti kerékpáros csekély mértékben végez függőleges mozgásokat a kerékpárjával. Nem ugrál gyökerek, sziklák között, nem gyorsít percenként, nem mászik állandóan hegyen-völgyön meredek falakra.

 

Érdemes rávilágítani arra is, hogy a mértékletes súlytöbblet akár hasznos is lehet egyenes úton, hiszen a lendület jobban megmarad, másrészt lejtős szakaszokon akár nagyobb sebesség is elérhető, ha van egy kis plusz a súly tekintetében.

 

Nem csak a gép súlya számít

 

Azonban, ha kerékpározásról van szó és tömegekről, akkor tudni kell azt is, hogy a gép és a pedált hajtó ember együttes súlyának legfeljebb 10-12 százaléka szokott lenni a bicikli súlya, a többi már az emberi tényező.

 

Tehát, ha a sportoló lead néhány kilót, akkor az ugyanannyira jó hatású, mintha a kerékpárból faragjuk le. Sőt, tulajdonképpen még jobb is, hiszen a súly ilyen esetben a nagy magasságból jön le, tehát a tömegközéppont is mélyebbre kerül, mintha a gépet könnyítenénk. Ez pedig a stabilitásban, útfekvésben is feltétlen előnyt jelent.

 

Az sem mindegy, milyen ruházatban tekerünk

 

Ha már szóba került a kerékpárt hajtó ember, akkor a testtömegén kívül érdemes áttekinteni a sisakot, ruházatot, cipőket is, hiszen itt is értékes grammok nyerhetők. Jó minőségű, a nedvességet elvezető és nem megtartó mezek, aerodinamikus sisakok és cipők mind kínálják magukat arra, hogy csökkenthessünk a tömegen. Ráadásul a mez és a sisak magasan van, az onnan megtakarított súly sokszorosan javít a helyzeten. Mindezek figyelembevételével sokat változtathatunk a kerékpározásunk jellemzőin.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Ha azt gondolod, hogy már mindent láttál, ami történhet veled szex közben, akkor töltsd ki ezt a kvízt!

További cikkeink a témában
Budapest új szalonja mindenkit lenyűgözött – Nézd meg a részleteket!
Hirdetés