Megmutatta a Mercedes, hogyan képzeli a kamionok jövőjét. A futurisztikus kinézetű koncepciók közt tisztán elektromos és hidrogénnel tankolható üzemanyagcellás modell is van, ami 2023-ban már az utakra kerül.
A Mercedes kínálatában az EQC után egyre több tisztán elektromos hajtású modell lesz, de a német gyártó nemcsak a személyautókat villanyosítja. A haszonjárművek közt is teret nyerhet az emisszió nélküli hajtás, és a Mercedes most erre mutatott három példát.
A legérdekesebb a GenH2, egy futurisztikus külsejű, hidrogénnel tankolható kamion,
aminek az áramvonalas formája, a pengealakú fényszórója és a különleges hűtőmaszkja azonnal elárulja, hogy még csak tanulmányról van szó, pedig néhány év múlva már találkozhatunk vele az utakon.
A GenH2 üzemanyagcellás hajtást kapott, a fedélzeten tárolt kétszer 40 kilogramm hidrogénnel és egy 70 kilowattórás pufferakkumulátorral összesen 1000 kilométer a hatótávja.
A kerekek hajtásáról két darab, egyenként 450 lóerőre és 2071 Nm nyomatékra képes elektromotor gondoskodik.
A hidrogénnel tankolható üzemanyagcellás kamionok már 2023-ban megjelennek az utakon,
a Mercedes ekkor kezdi a valós körülmények közti teszteket, amiket a márka ügyfeleinek bevonásával végeznek. A sorozatgyártás ezt követően, 2025 és 2030 között kezdődhet.
A Mercedes egy másik jövőkamiont is bemutatott, és az eActros nyerges vontató prototípusa szintén áramvonalasított fülkével hívja fel magára a figyelmet.
A hajtást ebben az esetben is elektromotorokra bízták, de az energiát csak akkumulátorban tárolják, amivel 500 kilométeres hatótáv érhető el.
Európában a kamionsofőröknek 4,5 óra vezetés után 45 percet kell pihenniük, és a Mercedes szerint ez alatt az idő alatt feltölthető lesz az eActros akkumulátora egy villámtöltőnél. Az elektromos vontató 2024-ben kerülhet gyártásba.
Sokkal előbb, már jövőre rendelhető lesz az eActros kevésbé futurisztikus változata, aminek a paramétereit még nem árulták el, de elővárosi forgalomra alkalmas lehet a 200 kilométer körüli hatótávjával.