Megszokhattuk már, hogy rendszerint az S-osztályban mutatkoznak be azok a műszaki újdonságok, amelyek aztán idővel az összes többi autóba is bekerülnek. A Mercedes újfajta légzsákja is ilyennek ígérkezik.
Ha azt gondoltad, hogy a légzsákok terén mindent kitaláltak már, amit ki lehet, akkor gondold újra. Persze tényleg rengetegféle légzsák létezik, a hagyományos első, oldalsó és függönylégzsákon kívül sok autóban van térdlégzsák, a Fordnál övlégzsák, a Volvónál a gyalogosokat védő külső légzsák, az apró Toyota iQ-ban pedig a hátsó utasokat hátulról védő légzsák.
A Mercedesnél már 1968 óta kísérleteznek a légzsákokkal, és most kitaláltak valami újat, amit a következő S-osztályban vezetnek be.
A hátsó utasok épségét eddig a hátsó oldallégzsákok és a hátulra is kiterjedő függönylégzsákok óvták, a Mercedes pedig most bemutatja a hátsó utasoknak tervezett frontlégzsákot, ami az előttük lévő ülésből fújódik fel ütközéskor.
A mérete körülbelül akkora, mint az első utas légzsákjának, de ahhoz képest újdonság, hogy csak a két szélső keretét töltik meg sűrített gázzal a patronok, a köztük lévő sátorszerű ballont az utastér levegője tölti ki egy speciális szelepen keresztül,
ide fejelhet bele nyugodtan a hátsó utas, ezzel csökkentik a fej és a nyak sérülésének a veszélyét.
Két kisautóban, az új Honda Jazzben és a Toyota Yarisban már megjelent, és az S-osztály is megkapja az első utasok közti légzsákot, ami oldalütközéskor mérsékeli az összefejelés lehetőségét. A Mercedesnél pedig ilyenkor az ülés oldaltámaszának felfújásával a belső tér közepe felé tolják, és
az autó akár 8 centis megemelésével is még jobban óvják az utast az ütközés hatásaitól.