Csodás megmenekülés az Atlanti-óceán felett.
Az Air Transat kanadai légitársaság 236-os járata 2001. augusztus 23-án szállt fel Torontóból. Közel 48 tonna üzemanyagot tankoltak bele, több mint 5,5 tonnával többet a szükségesnél, tehát bőven elegendő mennyiséget ahhoz, hogy gond nélkül eljussanak a célállomásra, Lisszabonba.
De kétezer kilométerrel korábban teljesen kiürült a tank.
Egy repülőgép levegőben maradásához viszont nem kell feltétlenül üzemanyag, a vitorlázó gépek is vígan elvannak motorok nélkül. Az Airbus A330-as viszont egy szélestörzsű, nagy kapacitású, két hajtóműves utasszállító nagygép, amely meghajtás nélkül húsz percig sem képes a levegőben maradni.
A tapasztalt kapitánynak és legénységének egy esélye maradt: eljutni a legközelebbi reptérre, az Azori-szigetekre, és ott elsőre, hiba nélkül landolni.
Hogyan sikerült ez a pilótabravúr? Hogy tudtak a felgyorsult géppel megáll a lajesi reptér leszállópályáján? És mi idézte elő a több száz ember életét közvetlenül veszélyeztető helyzetet? A Légiközlekedési Kulturális Központ videójából mindez kiderül.
(Nyitókép: By Aero Icarus from Zürich, Switzerland - Air Transat Airbus A330-200; C-GITS@FRA;16.07.2011/609gz, CC BY-SA 2.0)
Ez is érdekelhet: