Egy új kutatás szerint a közösségimédia-felhasználók többsége úgy oszt meg híreket, hogy azokat nem olvassa el előtte. Nincs ebben semmi rendkívüli, mondhatnánk, elvégre ezt már eddig is sejtettük; de amikor többségről beszéltünk, akkor igazából a felhasználók 75 százalékára gondoltunk... ez pedig már igen súlyos szám.
Amerikai egyetemek kutatói 2017 és 2020 között több mint 35 millió nyilvános Facebook-bejegyzést elemeztek, amelyek hivatkozásokat tartalmaztak külső weboldalakra. A kutatás szerint a linkek 75%-át anélkül osztották meg, hogy a felhasználók rákattintottak volna. A tanulmányt a Nature Human Behaviour folyóiratban közölték, a szerzők szerint
az eredmények egyszerre beszédesek és riasztóak, egyben magyarázatot szolgálhatnak arra, hogy miért terjednek ilyen gyorsan az álhírek a közösségi médiában.
A kutatók szerint a jelenség hátterében az állhat, hogy a személyes és közösségi média felületein egyszerűen túl sok információ áramlik, a felhasználók pedig nyomást éreznek magukon, hogy gyorsan reagáljanak az aktualitásokra, és ezért egyszerű, gyakran felszínes jelekre hagyatkoznak, mint a hír címe, felvezető szövege vagy a rá érkezett lájkok száma.
Ezek is érdekelhetnek:
(Forrás: Euronews)