Egy új kutatás szerint a közösségimédia-felhasználók többsége úgy oszt meg híreket, hogy azokat nem olvassa el előtte. Nincs ebben semmi rendkívüli, mondhatnánk, elvégre ezt már eddig is sejtettük; de amikor többségről beszéltünk, akkor igazából a felhasználók 75 százalékára gondoltunk... ez pedig már igen súlyos szám.

Amerikai egyetemek kutatói 2017 és 2020 között több mint 35 millió nyilvános Facebook-bejegyzést elemeztek, amelyek hivatkozásokat tartalmaztak külső weboldalakra. A kutatás szerint a linkek 75%-át anélkül osztották meg, hogy a felhasználók rákattintottak volna. A tanulmányt a Nature Human Behaviour folyóiratban közölték, a szerzők szerint

az eredmények egyszerre beszédesek és riasztóak, egyben magyarázatot szolgálhatnak arra, hogy miért terjednek ilyen gyorsan az álhírek a közösségi médiában.

A kutatók szerint a jelenség hátterében az állhat, hogy a személyes és közösségi média felületein egyszerűen túl sok információ áramlik, a felhasználók pedig nyomást éreznek magukon, hogy gyorsan reagáljanak az aktualitásokra, és ezért egyszerű, gyakran felszínes jelekre hagyatkoznak, mint a hír címe, felvezető szövege vagy a rá érkezett lájkok száma.

Ezek is érdekelhetnek:

Itt az ébresztő azoknak, akik rendszeresen képeket osztanak meg a gyerekeikről az interneten

A Deutsche Telekom nem finomkodik, torokszorító reklámban magyarázza el a szülőknek, hogy ezzel akár tönkre is tehetik a gyermekeik életét.

Ennyi volt, hivatalosan is jöhetnek most már a pornográf tartalmak az X-re

Igaz, az oldalon eddig is fel-felbukkantak erotikus tartalmak.

(Forrás: Euronews)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Villámgyorsan keletkezett bolygót fedeztek fel, ami átírhatja a bolygóképződés elméletét

További cikkeink a témában