A lengyel Lukasz Czepiela lett az első ember, aki repülőgéppel szállt le a dubaji Burdzs al-Arab szálloda tetején: a zsebkendőnyi helikopterleszállón landolt a kisgépével.

A világ legrövidebb repülőgép-leszállópályája alig négyszáz méter hosszú, de ennél is sokkal rövidebb helyen kellett letennie a gépét Lukasz Czepielának. A lengyel pilóta a Red Bull Air Race versenyzője, tehát nem áll távol tőle a légi akrobatika, de még neki is feladta a leckét, hogy a dubaji hétcsillagos Burdzs al-Arab szálloda tetején landoljon.

A hotel tetején lévő, látványos formájú helikopterleszálló sok érdekes eseménynek adott már otthont, például golfozott már rajta Tiger Woods, teniszezett egymással André Agassi és Roger Federer, és megforgatta Formula–1-es autóját David Coulthard. De még ezeknél is szűkösebbnek érződött, amikor egy repülőgépet kellett letenni rá.

A helikopterleszálló mindössze 27 méter átmérőjű, ezért Lukasz alaposan kiszámította a manővert, amire már 2021 óta készült.

650-szer landolt különféle reptereken Lengyelországban, az Egyesült Államokban és Dubajban, hogy élesben minden rendben menjen. A tökéletes manőverhez meg kellett tennie jó pár kört a szálloda körül.

A CubCrafters által gyártott gépe mindössze 425 kilogrammot nyom, és arra a célra építették át, hogy biztonsággal meg tudjon állni az 56 emeletes szálloda tetején, 212 méter magasságban. Lukasz szerint a legnagyobb kihívást az jelentette számára, hogy nem voltak viszonyítási pontok, amelyek egy hagyományos reptéren bőven akadnak.

Ez is érdekelhet:

Dubajban jártam, csapolt magyar ásványvizet ittam

Ilyen volt a dubaji világkiállítás egy napba sűrítve.

Koronát rajzolt az égre az utolsó Boeing 747-es

Méltón búcsúzott a gyártásból az Egek Királynője.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
10% Naná, és nagyon keményen.
52% Igen, de menedzselhető.
38% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés