A világ legerősebb konzolja, mi? Nos, amúgy az Xbox Series X tényleg az, mégsem stimmel valami: több játékot is ügyesebben futtat a gyengébb, de még mindig bivalyerős PlayStation 5.
A Digital Foundry előszeretettel szedi szét atomjaira a legújabb videojátékokat. Olyan szemmel nézik őket, amilyennel talán egyik másik videojátékos szaklap sem a világon: a figyelmüket nem kerülik el a legapróbb részletek sem, és célszoftverekkel nézik meg az egyes címek képfrissítési adatait, az effekteket, meg úgy nagyjából mindent, amit te, egyszerű felhasználó valószínűleg soha a büdös életben nem veszel észre.
A srácok elkezdték megnézni azt is, hogyan muzsikálnak az első rohamban érkező játékok a nextgen konzolokon, a The Verge pedig észrevett egy igen fura anomáliát:
a multiplatform játékok jobban muzsikálnak a Sony konzolján, mint a Microsoft által piacra dobott Xbox Series X-en.
Ez csak azért fura, mert míg az utóbbi 12 teraflops teljesítményre képes, az előbbi csak egy kicsivel szerényebb 10,28 teraflops teljesítményt tud kipréselni magából.
Vagyis az a papírforma, hogy az Xbox Series X-nek minimum azt kellene hoznia, amit a PS5 tud, de inkább egy kicsivel többet, mégsem ez a helyzet. A Devil May Cry 5 újgenerációs változata például valóban jobban fut az X-en a 4K és a ray tracing bekapcsolása esetén, de amennyiben a játékosnak a magasabb képfrissítés lenne a fontos, ezt a módot már egyértelműen a PS5 tudja jobban.
Az Assassin's Creed Valhalla szintén a Sony konzolján fut jobban. Hiába is reklámozta ezzel a címmel a Series X képességeit a Microsoft, a Ubisoft játéka olykor simán benéz 60 képkocka/másodperc képfrissítés alá, míg PS5-ön stabilan hozza a 60-at. A Dirt 5 esetében ugyanez a helyzet, és a Call of Duty: Black Ops Cold War is simábban fut a fehér gépen, igaz, a ray tracing bekapcsolásakor már a fekete muzsikál jobban.
A The Verge szerzőjét nyilván érdekelte ennek az oka, ezért megkérdezett néhány fejlesztőt, akiktől azt a választ kapta, hogy
a Microsoft csak júniusban adta meg az engedélyt nekik, hogy elkezdjenek dolgozni a játékok Series X-átiratán, és emiatt egyszerűen nem maradt idő az optimalizációra.
A Microsoft is kommentálta a dolgot. Nyilatkozatban ismerték el, hogy teljesítménybeli gondok vannak egyes játékokkal, és emiatt együttműködést kezdeményeznek a fejlesztőstúdiókkal, hogy orvosolhassák a problémát.
Ez is érdekelhet: