Instant Articles. Már a neve is úgy hangzik, mint egy nagyon lassan kibontakozó lélektani dráma, aminek a végén kiderül, hogy a főszereplő az egészet csak képzelte. Nem véletlen, hogy a Facebook újításától, amivel a közösségi oldalra csalogatják a legnagyobb újságokat, mindenki előre rettegett, de legalább marha jól fog kinézni.

Az Apple-júzerek telefonján a napokban megjelenő (az androidosok még kicsit várhatnak) új szolgáltatás nem csak jól néz ki, de szuper gyors is lesz, hiszen a Facebook a cikkek előnézetét előre betölti, így ha rákattintasz egy cikkre, az az eddigieknél tízszer gyorsabban nyílik meg. Ezt nem mi mondjuk, hanem a The Verge újságírója, aki már mások előtt kipróbálhatta a cuccot.

Természetesen az egyes weboldalak sem olyanok lesznek, mintha a hírfolyamodban jelennének meg, a látvány eléggé hasonlít arra, mintha az oldalak rendes weblapját böngésznéd, hiszen az egyes lapokra jellemző tipográfiai megoldások, látványelemek az Instant Articlesben is megmaradnak. A népszerű Paper alkalmazás fejlesztői által létrehozott új szolgáltatás egyébként számos izgalmas fícsört biztosít az újságoknak és az olvasóknak, mint például a nagy felbontású képek, az automatikusan elinduló videók, az interaktív térképek és egy új kommentelő rendszer, amivel a cikkek egyes részeihez fűzhetünk megjegyzéseket.

Hogy miért ad ez okot a rettegésre, arról korábban már írtunk: első körben kilenc újság csatlakozott a kezdeményezéshez, köztük olyan nagyágyúk, mint a New York Times, a Buzzfeed, a The Guardian vagy a National Geographic, akiknek néhány kiválasztott cikke fog megjelenni a Facebookon. A pesszimistábbak attól félnek, hogy ha az összes többi újság is csatlakozik, akkor a médiumok túlságosan kiszolgáltatottá válnak a Facebooknak, ami azt csinálhat, amit csak akar, és akár az újságok tartalmába is beleszólhat.

Az biztos, hogy a Facebook eléggé erősen igyekszik az új szolgáltatás felé terelgetni az újságokat, akik az Instant Articlesből származó hirdetési bevételeket is megtarthatják (igaz, ez jelenleg csak egy 300x250-es bannert jelent). Bár a közösségi oldal állítja, hogy az Instant Articles cikkei nem élveznek elsőbbséget a hagyományos linkelt bejegyzésekkel szemben, ez azért eléggé hihetetlen, pláne, hogy a Facebook véletlenül éppen most nyírta ki a lájkot is, amivel erősen visszavághatják a virális tartalmak számát.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon